اسپیکر هوشمند اپل ؛ رقیب آمازون اکو وارد خط تولید شد؟

0
2540
اسپیکر هوشمند اپل ؛ رقیب آمازون اکو وارد خط تولید شد؟

از چند ماه پیش خبرهای بیشماری در این مورد به گوش می‌رسید که شرکت اپل در حال توسعه دیوایسی ست که باید آن را رقیبی برای Amazon Echo دانست. طبق این خبرها اسپیکر هوشمند اپل با تکیه بر توان Siri ارائه خواهد شد اپل البته طبیعتا هنوز هیچ چیز در مورد این اسپیکر احتمالی به زمان نیاورده اما یک گزارش جدید حاکی از این است که این اسپیکر هوشمند اپل هم‌اکنون وارد خطر تولید این شرکت شده است.

به گزارش Economic Daily News شرکت تایوانی Inventec که از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اپل از آن یاد می‌شد سفارش‌هایی را برای ساخت نخستین اسپیکر هوشمند اپل دریافت کرده است و همین گزارش نیز تأیید می‌‌کند که Inventec احتمالا از مدتی پیش کار ساخت این اسپیکر را آغاز کرده است. آنچه در این گزارش نیامده زمان آماده شدن دستگاه از سوی این شرکت و در اختیار اپل قرار داده شدن آن است.

Inventec در حال حاضر به تولید هدست‌های بی‌سیم AirPod اپل مشغول است و از زمان‌های دور و محصولات iPod نیز در کنار اپل در این زمینه حضور داشته است. انتخاب Inventec برای ساخت اسپیکر جدید اپل از آن جهت منطقی می‌نماید که شریک اصلی اپل در ساخت سختافزارهای این برند یعنی foxconn در حال حاضر به تولید رقیب این اسپیکر یعنی Amazon Echo مشغول است. شایعات در مورد این اسپیکر به پیشرفته و خاص بودن و حضور پرسسورهای ARM در آن اشاره دارند. یک ووفر و 7 توئیتر، دیوایس قدرتمندی را از لحاظ صدا نشان می‌دهند و برخی نیز به حضور چیپ اختصاصی بلوتوث اپل موسوم به W1‌ در این مدل اشاره کرده‌اند.

هنوز هیچ اطلاع دیگری در مورد این محصول احتمالی در دست نیست و شاید اطلاعات بیشتری از آن در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان اپل (WWDC 2017) که ماه آینده برگزار می‌شود ارائه گردد.

منبع

ارسال یک پاسخ