اپل : تشخیص چهره Face ID در رونمایی آیفون 10 اشتباه نکرد!

0
3127
اپل : تشخیص چهره Face ID در رونمایی آیفون 10 اشتباه نکرد!

یکی از اتفاقات جالب‌توجه در شب رونمایی از آیفون 10 لحظه‌ای بود که سیستم تشخیص چهره Face ID این گوشی چهره Craig Federighi مدیر ارشد بخش نرم‌افزار که اپل دقیقا به همین منظور و برای معرفی و تست عملی Face ID روی استیج آمده بود را شناسایی نکرد. این امر عکس‌‌العمل‌های فراوانی را در دنیای مجازی و حقیقی به راه انداخت و شک بسیاری از کاربران را در مورد عملی بودن این سیستم جدید در مقابل سنسور اثر انگشت سنتی را بر انگیخت. امروز اما در بحبوحه این سر و صداها شرکت اپل در پاسخ به سوالی در این مورد موضع جالبی را اتخاذ کرده و به کل منکر این اشتباه در آیفون X شده است. پاسخ اپل در این زمینه در نوع خود خواندنی به نظر می‌رسد.

Craig Federighi در جریان این بازگشایی ابتدا گوشی را در مقابل صورت خود گرفت در این هنگام برخلاف انتظار وی و البته حضار، گوشی هیچ عکس‌العملی نشان نداد و این موضوع در بار دوم نیز اتفاق افتاد در این حالت کریگ که اندکی دستپاچه به نظر می‌رسید عبارتی که این چند روز زیاد شنیده‌ایم را بر زبان آورد : «Ho ho ho! Let’s go to backup here!» و گوشی نیز راه‌حل جایگزین برای بازگشایی گوشی یعنی وارد کردن پسورد را ارائه کرد. همه چیز در این حالت بر ضد اپل به نظر می‌رسد اما این شرکت در پاسخ به David Pogue از یاهو، ماجرا را از دید دیگری دیده است. پاسخ اپل اینگونه است :

افراد این گوشی را قبل از زمان نمایش روی استیج منتقل می‌کردند و متوجه نبودند که Face id در حال شناسایی چهره آنها است. بعد از چند بار تلاش ناموفق [برای بازگشایی]، به این علت که آنها کریگ [قدریگی] نبودند، آیفون کاری را کرد که برای آن طراحی شده [و این کار همان] درخواست پسورد [برای بازگشایی] بود

این پاسخ اپل با اینکه به نظر منطقی می‌آید اما اگر ویدئوی این واقعه (همراه با تفسیر آن در پایان همین مطلب) را ببینید داستان جالب دیگری را متوجه می‌شوید. به گفته  برنامه‌نویسانی که این چند روز فایل‌های مختلف مرتبط با سیستم‌عامل اپل را مورد بررسی قرار دادند، سیستم تشخیص چهره Face ID تنها پس از دو بار تلاش نا موفق صفحه پسورد را نشان می‌دهد (5 بار برای حسگر اثر انگشت) و این در حالی ست که صفحه پسورد برای کریگ فدریگی روی استیج تنها پس از یک بار تلاش ناموفق ظاهر شد و این نشانگر آن است که اگر گفته‌های برنامه‌ننویسان در این مورد صحیح باشد گوشی فقط یک بار قبل از کریگ تلاش برای شناسایی یک چهره داشته است!

 

 

منبع

ارسال یک پاسخ