iPhone 7 Plus با دو دوربین و لنز تله‌فتو؟!

0
3122
احتمال ارائه آیفون 7 پلاس با دو لنز دوربین

هنوز تا سپتامبر 2016 و زمان معرفی نسل بعدی آیفون های شرکت اپل نزدیک به 8 ماه باقی است اما در همین فاصله طولانی نیز خبرهای تایید نشده و حدس و گمان‌های متعددی در مورد اسمارت‌فون‌های بعدی شرکت اپل به گوش می‌رسد. یکی از این خبرها که از یک منبع نسبتا معتبر نیز ارائه شده به حضور دو لنز دوربین در پشت برخی ورژن‌های iPhone 7 Plus اشاره دارد.

این گزارش که به نقل از یکی از تحلیلگران معتبر این رده به نام Ming-Chi Kuo که پیش از این نیز پیش‌بینی‌های درستی را در مورد آیفون‌های قبلی صورت داده است منتشر شده که در آن به حضور یک مجموعه دوتایی دوربین iSight یا ترکیبی مشابه آن در آیفون 7 پلاس اشاره شده است. طبق این اطلاعات این ترکیب تنها در نسخه بزرگ‌تر آیفون 7 پلاس که احتمالا سایز 5.5 اینچی خود را حفظ می‌کند ارائه می‌شود

احتمال ارائه آیفون 7 پلاس با دو لنز دوربین - iPhone 7 Plus

به گفته Kuo این ترکیب توسط شرکت LinX که در سال 2015 توسط اپل خریداری شد اجرا می‌شود. تخصص شرکت LinX ارائه سنسور دوربین برای اسمارت‌فون‌های بسیار کامپکت است. در اطلاعات منتشر شده توسط Kuo به دو دوربین 12 مگاپیکسلی اشاره شده که یکی دارای لرزه‌گیر اپتیکال دست (OIS) بوده و از میدان دید وایدی بهره می‌برد. لنز دوم اما در صورت صحت این اطلاعات جذابیت بالایی را ارائه می‌کند چرا که این لنز یک نمونه متفاوت با ارائه 2 تا 3 برابر زوم اپتیکال است که تا پیش از این تنها با گوشی‌های بسیار بزرگ و مشابه دوربین‌های عکاسی خانگی دیده شده بود.

تا به اینجا با وجود عجیب بودن اطلاعات می‌توان تا حدودی به مشاهده آنها در آیفون بعدی اپل امیدوار اما Kuo به این نیز اکتفا نکرده و ادعا کرده است که این ترکیب تنها در برخی ورژن‌های خاص iPhone 7 Plus که 25 تا 35 درصد کل مدل‌های این خانواده را در بر می‌گیرد ارائه می‌شود نکته‌ای که شباهت چندانی به سیاست کاری فعلی اپل ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ