قیمت بیت کوین یک شبه 50 درصد افت کرد !

0
2168
قیمت بیت کوین یک شبه 50 درصد افت کرد !

Cryptocurrency یا آنطور که به فارسی “ارز رمزی” ترجمه شده در طی یک سال گذشته بیش از تمام دوران نچندان طولانی مدت حیات خود بر سر زبان‌ها بود. قیمت بیت کوین به عنوان یکی از واحدهای اصلی Cryptocurrency در مدت زمانی کوتاه آنچنان اوج گرفت که از کمتر از دو هزار دلار به یک باره در طی ماه پیش حتی به حوالی 20 هزار دلار نیز رسید. برای نمونه دقیقا یک ماه پیش در 17 دسامبر 2017 قیمت این ارز رمزنگاری شده به نقطه اوج 19,783 دلار رسید. بعد از این نقطه اوج، قیمت بیت کوین تعدیل شد و این ارز در حوالی 14 تا 17 هزار دلار تثبیت شد.

قیمت بیت کوین امروز از اندکی بالاتر از 11 هزار دلار کار خود را آغاز کرد و در زمان نوشتن این سطور قیمت آن به 9,951 دلار افت کرد. این میزان افت در مقایسه با یک ماه گذشته، کاهش شدید بیش از 50 درصدی را نشان می‌دهد که برای افرادی که به واسطه رشد این واحد پولی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در آن صورت داده بودند دست کمی از یک فاجعه بزرگ ندارد. این برای اولین بار پس از مدت‌هاست که ارزش واحد پولی بیت‌کوین به زیر 10 هزار دلار رسیده و ظاهرا این روند در روزهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

البته ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که بیت‌کویت تنها واحد پولی رمزی نیست که ارزش آن کاهش پیدا کرده و تمامی سکه‌های معتبر نظیر Ripple، بیت‌کوین کش، Ethereum، کاردانو و لایت‌کوین نیز در طی چند روز گذشته با افت شدیدی روبرو شده‌اند. نظریه‌های متعددی در مورد این علت افت شدید در طی چند روز گذشته مطرح شده‌اند که از تحریک شدن احساسات فروشندگان به علت کاهش‌های پیشین تا حملات DDoS متنوع‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ