افشای تصادفی اطلاعات جاسوسی پنتاگون از کاربران اینترنت

0
1808
افشای تصادفی اطلاعات جاسوسی پنتاگون از کاربران اینترنت

وزارت دفاع آمریکا احتمالا تمایلی به افشا شدن این موضوع که پنتاگون در حال جاسوسی از میلیاردها کاربر اینترنت در سرتاسر جهان است، ندارد. این موضوع اما ناخواسته افشا شده جایی‌که این اطلاعات جاسوسی پنتاگون روی سرور کلاد این مجموعه قرار گرفته و به علت اشتباه در تنظیمات هر کسی با دارا بودن یک اکانت رایگان Amazon AWS قادر به دیدن این اطلاعات جاسوسی پنتاگون بوده است.

این موضوع، اولین بار توسط محقق موسسه امنیتی UpGuard کریس ویکری کشف شد که در طی آن مشخص گردید که وزرات دفاع آمریکا در حال ذخیره کردن میلیاردها پست فضای مجازی روی مخازن ذخیره دیتای Amazon S3 است ولی این مجموعه اقدام به پرایوت کردن این اطلاعات ننموده و در نتیجه هرکسی با اکانتی رایگان از Amazom AWZ قادر به دیدن این اطلاعات بوده است. این موضوع نخستین بار دو ماه پیش در ماه سپتامبر توسط ویکری کشف شد که در طی آن وی به حداقل 1.8 میلیارد پست برخورد که در طی 8 سال گذشته در یکی از این مخازن ذخیره اطلاعات جمع‌آوری شده بودند. این محقق امنیتی افزوده است که وی پیش از علنی کردن این موضوع ابتدا مطمئن گردیده که مخزن کشف شده دوباره امن شده است و به گفته او، به سختی می‌توان تصور کرد که این منبع پیش از اعلام رسمی توسط فردی دیگر در دسترس قرار گرفته باشد.

این موضوع پس از افشا توسط خود وزرات دفاع آمریکا نیز تأیید شده و در طی آن یکی از سخن‌گویان پنتاگون در گفت‌وگو با CNN از رخداد این واقعه سخن گفته است.

منبع

ارسال یک پاسخ