انتشار گزارش مالی جدید اپل – فروش کمتر آیفون، سود بیشتر

0
1815
انتشار گزارش مالی جدید اپل - فروش کمتر آیفون، سود بیشتر

گزارش مالی جدید اپل برای سه‌ماهه چهارم سال 2017 امروز منتشر شد که در آن فروش اولیه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و فروش آیفون X درج شده است. در مجموع طبق گزارش مالی جدید اپل این شرکت در فصل تعطیلات سال گذشته 77.3 میلیون گوشی به بازار عرضه کرده است که تقریبا 1.15 درصد کمتر از میزانی ست که در زمان مشابه سال قبل به بازار ارائه شده بود. از جمله دلائل این کاهش را می‌توان به قیمت بالاتر آیفون 10 مرتبط دانست که البته به رغم این کاهش، همین بالاتر بودن قیمت آیفون باعث بالا رفتن درآمد اپل در این سه‌ماه نیز شده است.

انتشار گزارش مالی جدید اپل - فروش کمتر آیفون، سود بیشتر

درآمد اپل طبق این گزارش در فصل تعطیلات به 88.3 میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با 78.4 میلیارد دلار در زمان مشابه در فصل قبل بیش از 12 درصد رشد داشته است. این میزان حتی از رقمی که پیش از این برای درآمد اپل در این برهه زمانی پیش‌بینی شده بود یعنی مابین 84 تا 87 میلیارد دلار نیز بیشتر بوده است.

طبق گزارش مالی جدید اپل ، این شرکت موفق شده است تا در این سه‌ماهه 13.2 میلیون آی‌پد و 5.1 میلیون کامپیوتر مک به بازار عرضه کند که در مورد آی‌پد در مقایسه با 13 میلیون سال قبل اندکی بیشتر شده ولی در مورد مک‌ها با توجه به 5.4 میلیون ارائه سال قبل، با اندکی کاهش روبرو می‌شویم. نکته جالب دیگر در این گزارش این است که اپل اعلام کرده که در ماه ژانویه دستگاه‌های اپل فعال در سرتاسر دنیا به  1.3 میلیارد عدد رسید که رقم فوق‌العاده‌ای برای این شرکت به حساب می‌آید.

منبع

ارسال یک پاسخ