اسکن سه بعدی 3D Creator به‌جز XZ1 برای اکسپریاهای دیگر

0
2483

برای طرفداران سونی، معرفی سونی اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت در نمایشگاه IFA 2017 مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم سال جاری به حساب می‌آید. این دو گوشی با وجود مشخصات سخت‌افزاری برحسته و دوربین بسیار با کیفیتی که از اکسپریا XZ Premium به عاریت گرفته‌اند عملا به دلیل طراحی نچندان به‌روز و قیمتی که به خصوص در مدل کامپکت می‌توانست اندکی تعدیل شود درخشان فوق‌العاده‌ای را در این دوره از IFA تجربه نکردند اما این همه ماجرا نبود و به خصوص در بخش نرم‌افزاری نگاه ویژه‌ای روی این دو مدل قرار داشت که این به جز ارائه اندروید 8 به صورت پیش‌فرض به حضور یک برنامه اسکن سه بعدی به نام 3D Creator تعلق داشت که با کمک آن امکان تهیه یک مدل سه‌بعدی از هر جسم و شیء دلخواهی توسط دوربین گوشی و سپس ذخیره این طرح به صورت یک فایل ویژه 3D وجود داشت. به گفته سونی از این اسکن می‌توان با پرینتر سه‌بعدی یه طرح واقعی فیزیکی ساخت یا (در صورت صورت اسکن چهره) از آن در برنامه‌ها یا بازی‌های مختلف به عنوان عکس یا آواتر استفاده کرد.

 

اسکن سه بعدی 3D Creator با وجود جذابیت در احرا، عملا ارتباط چندانی با نوع سخت‌افزار حاضر در XZ1 نداشته و برای نمونه با توجه به یکسان بودن دوربین XZ1 و XZ1 Compact نسبت به XZ Premium و حتی XZs طبیعتا نباید این گوشی‌ها نیز منعی در اجرای این قابلیت داشته باشند. ظاهرا این نتیجه‌گیری در نزد مهندسان سونی نیز به واقعیت پیوسته چرا که در یک پرسش توئیتری در این زمینه، ارائه 3D Creator حداقل برای XZ Premium همزمان با اندروید 8 را تأیید کرده‌اند.

اسکن سه بعدی 3D Creator به‌جز XZ1 برای اکسپریاهای دیگر

هنوز در مورد XZs و امکان حضور این برنامه در این گوشی صحبتی به میان نیامده و با توجه به سابقه نچندان درخشان سونی در ارائه سریع آپدیت‌های اندروید، در زمینه حضور این اسکن سه بعدی در XZ Premium‌ نیز نمی‌توان چندان امیدوار بود. این مسئله به ویژه به دلیل تلاش سونی برای مطرح کردن هرچه بیشتر سری XZ1 با اندروید 8 منطقی نیز به نظر می‌رسد!

منبع

ارسال یک پاسخ