اوکولوس Quest هدست مستقل واقعیت مجازی

0
2164
اوکولوس Quest هدست مستقل واقعیت مجازی

شرکت اوکولوس که در حال حاضر از زیر مجموعه‌های فیس‌بوک به حساب می‌آید سال گذشته در چنین روزهائی از اوکولوس Go‌ هدست واقعیت مجازی مستقلی رونمائی کرد که برای نمایش این محتوا نیازی به اسمارت‌فون و یا کامپیوتر نداشت این شرکت امروز این ایده را بار دیگر ادامه داده و از اوکولوس Quest در همین رده رونمائی کرده که بار دیگر کاملا مستقل است و از کنترلرهای پیشرفته‌‌تری به سبک Oculus Rift‌ بهره می‌برد. اوکولوس Quest از سیستم ترکینگ داخلی-خارجی Oculus Insight بهره می‌برد که برپایه چهار حسگر با زاویه دید کاملا باز و الگورتیم دید کامپیوتری پایه‌گذاری شده که موقعیت شما را به خوبی شناسائی می‌کند.

اوکولوس Quest هدست مستقل واقعیت مجازی

اوکولوس Quest به دو نمایشگر Oculus Go‌ برای هر چشم با وضوح 1440×1600 پیکسل مجهز شده و امکان تنظیم لنز برای دید بهتر و سیستم صدای داخلی لیست امکانات برجسته آن را تکمیل می‌کنند. Quest با کنترلرهائی مشابه با آنچه در Rift‌ دیده بودیم ارائه شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن برای ارائه در بهار 2019، برابر با 399 دلار خواهد بود.

فیس‌بوک علاوه بر معرفی این هدست جدید واقعیت مجازی از نرم‌افزار Rift Core 2.0 نیز رونمائی کرده که اینترفیس جدید و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار توسعه‌دهنده‌گان این پلتفرم قرار می‌دهد. این نرم‌افزار به تدریج در اوائل اکتبر در اختیار کاربران Oculus Rift قرار می‌گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ