اپل تأیید کرد: کاهش سرعت آیفون های قدیمی از عمد است!

1
4406
اپل تأیید کرد: کاهش سرعت آیفون های قدیمی از عمد است!

چند روز پیش یک کاربر شبکه Reddit در طی یک تست شخصی متوجه شد که گوشی آیفون‌ش پس از آپدیت به نسخه جدید iOS با کندی شدیدی روبرو شده و پس از چندین تست علت این ماجرا را در کیفیت باتری جست‌وجو کرد جائی‌که با تعویض باتری سرعت مجدد به حالا عادی بازگشت. طبق تئوری این فرد، اپل به صورت اتوماتیک فرکانس پردازنده‌های خود را در مواجهه با باتری‌های ضعیف کم می‌کند که همین مسئله به کاهش سرعت آیفون می‌انجامد. روز گذشته این مسئله کاهش سرعت این بار توسط یک نهاد معتبر یعنی مجموعه Geekbench که در زمینه ارائه نرم‌افزارهای تست کیفیت و سرعت هسته‌های پردازشی فعال است مورد بررسی قرار گرفت که در این مورد نیز بار دیگر مسئله ارتباط کاهش سرعت آیفون با باتری قدیمی به نوعی عمدتا برای مدل‌های سری 6 (آیفون 6 و 6s) تأیید شد. امروز اما خبر تازه‌ای در این زمینه منتشر شده که شاید از همه خبرهای پیشین جالب‌توجه‌تر بوده و تئوری‌های قبلی را اثبات می‌کند.

اپل تأیید کرد: کاهش سرعت آیفون های قدیمی از عمد است!

شرکت اپل امروز در یک اظهارنظر در سایت TechCrunch ضمن تأیید این موضوع، متذکر شده که این رویه در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. در این پیغام تصریح شده که سه گوشی آیفون 6، آیفون 6s و آیفون SE دارای دستورالعملی هستند که در آن حفظ دوام باتری در طول زمان استفاده ارجحیت داشته و در مواقع کاهش کیفیت باتری، به جای کم شدن از دوام باتری، فرکانس پردازنده به نحوی کاهش پیدا می‌کند که همان دوام قبلی باتری اما با کاهش سرعت هنوز قابل دسترس باشد. اپل اشاره کرده که این موضوع در آیفون 7 نیز با آپدیت iOS 11.2 فعال شده و در آینده برای دیوایس‌های دیگر نیز تکرار می‌شود. با اینکه این مشکل با تهیه باتری جدید (البته اگر به آن دسترسی  داشته باشید) حل می‌شود اما به نظر می‌رسد که بهتر است اپل دست کاربران را در انتخاب دوام بالای باتری یا سرعت بالاتر گوشی باز گذاشته و حق انتخاب را به کاربران خود بدهد.

منبع

یک دیدگاه

  1. این یک استراتژی کثیف فروشه که از کسانی که دارای دانش پایینی هستند سوء استفاده می کنه ولی کسانی که دارای دانش کافی در باره این سیستم ها اطلاعات کافی دارند یه هشدار خوبه

ارسال یک پاسخ