اپل GPU موبایلی خود را نیز تولید خواهد کرد؟

0
2414
اپل GPU موبایلی خود را نیز تولید خواهد کرد؟

شرکت اپل در کنار برندهای دیگری همچون سامسونگ، هواوی و اخیرا شائومی از جمله سازندگان اسمارت‌فون‌هایی ست که پروسسورهای موبایلی خود را مستقلا تولید می‌کند. چیپ‌ست‌های سری A اپل در زمینه گرافیک اما به فناوری شرکت Imagination Technologies وابسته بوده و GPU موبایلی سری PowerVR آنها برخلاف هسته‌های پردازشی، توسط خود اپل تولید نمی‌شود. این رویه اما ظاهرا در حال تغییر است چرا که به گفته یک منبع آگاه اپل در حال برنامه‌ریزی برای ساخت و توسعه GPU موبایلی مستقلی برای خود است.

اپل GPU موبایلی خود را نیز تولید خواهد کرد؟

طبق این گزارش که از یک منبع انگلیسی به نقل از The Verge منتشر شده است به نظر می‌رسد که در طی دو سال آینده اپل از پروسه دریافت مجوز برای استفاده از تولیدات Imagination Technologies خارج می‌شود. طبق ادعای این منبع، اپل در حال کار روی یک طراحی گرافیک مستقل برای کنترل محصولات خود بوده و وابستگی این شرکت به Imagination Technologies از این طریق کاهش پیدا می‌کند. توضیحات بیشتری از سوی این منبع در مورد دیگر مشخصات این GPU موبایلی داده نشده اما با توجه به کیفیت هسته‌های پردازشی حاضر در چیپ‌ست‌های سری A این شرکت نمی‌توان انتظاری چیزی کمتر از برترین‌های این کلاس را از اپل داشت.

دلیل پایان یافتن همکاری اپل با Imagination Technologies هنوز مشخص نیست اما این مسئله می‌تواند با خبری که سال گذشته در مورد پیشنهاد اپل برای خرید این شرکت که در نهایت به نتیجه خاصی منجر نشده نیز بی‌ارتباط نباشد.

منبع

ارسال یک پاسخ