اپل لیزر سه بعدی را به آیفون 8 می‌آورد

0
2635
اپل لیزر سه بعدی را به آیفون 8 می‌آورد

مهندسان اپل ظاهرا بدون خستگی در حال کار کردن روی فناوری افزودن لیزر سه بعدی به آیفون بعدی این شرکت یعنی iPhone 8 هستند.  این فناوری ظاهرا علاوه بر بهبود اتوفوکوس در زمینه واقعیت افزوده یا Augmented Reality نیز به کار خواهد آمد. نوع لیزر به کار گرفته شده در آیفون 8 به گفته منابع خبری از نوعی به نام لیزر حفره عمودی نشر کننده از سطح است که نور را به صورت عمودی منتشر می‌کند و در زمینه تشخیص عمق بهبود بزرگی را نسبت به گذشته ارائه می‌‌کند.

اهمیت لیزر سه بعدی برای اپل جدا از مسئله تشخیص عمق و فوکوس بهتر در دوربین به مسئله واقعیت افزوده باز می‌گردد و برای آنچه جدیدا توسط این شرکت به نام ARKit معرفی شد حیاتی به نظر می‌رسد.

اپل لیزر سه بعدی را به آیفون 8 می‌آورد

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های موبایل در شرکت‌های مختلف از فوکوس لیزری برای تشخیص بهتر اشیاء بهره می‌برند و حضور این قابلیت در گوشی بعدی اپل کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. طبق گفته‌‌های منابع خبری در کنار هم قرار گرفتن این لیزر و فناوری تشخیص سه‌بعدی حالت پرتره اپل را نیز می‌تواند بهبود ببخشد. اپل برای جای‌گذاری این سنسورها به گفته منابع خبری در حال همکاری با شرکت‌های Lumentum ،Finisar و II-VI است که از این میان سابقه همکاری اپل با Lumentum از سایرین بیشتر به نظر می‌رسد. در حالی که اپل در روزها و ماه‌های جاری به شدت در حال تلاش برای افزودن امکاناتی از این دست به آیفون 8 است مممن است در نهایت شرایط به گونه‌ای پیش برود که برخی از این امکانات به نسل بعدی در سال 2018 منتقل شود.

منبع

ارسال یک پاسخ