از این به بعد شارژ باتری هدست بلوتوث را روی موبایل ببینید

6
22142
از این به بعد شارژ باتری هدست بلوتوث را روی موبایل ببینید

تا به امروز تقریبا در تمامی موارد شرکت‌های سازنده لوازم جانبی برای دیدن شارژ باتری هدست بلوتوث متصل به گوشی موبایل از نشاننگرهای جداگانه‌ای بهره می‌گیرند که یا به فرم چراغ‌هایی روی هدست، یا به صورت صوتی بوده و معمولا به جز برخی موارد خاص راهی برای دیدن میزان شارژ هدست متصل به گوشی اندرویدی به صورت مستقل وجود نداشته است. این شرایط ظاهرا از این بعد دچار تغییر شده و آنطور که کاربران سایت XDA در AOSP یافته‌اند دیدن شارژ هدست بلوتوث یا هر دیوایس بلوتوث دیگر متصل به گوشی اندرویدی یکی از ویژگی‌های پیش فرض این سیستم‌عامل در آینده خواهد شد.

از این به بعد شارژ باتری هدست بلوتوث را روی موبایل ببینید

این ویژگی جدید به این معنی است که در آینده نزدیک دیگر برای چک کردن میزان باتری یک دیوایس بلوتوث متصل به گوشی اندرویدی لازم نیست به خود دیوایس مراجعه کنیم چرا که اینک خود سیستم‌عامل امکان نمایش میزان شارژ باقی مانده هدست یا هر دیوایس بلوتوث دیگری را دارد. البته ذکر این نکته اهمیت دارد که این ویژگی کاملا جدید و بی‌سابقه نیست و پیش از این برخی شرکت‌ها مستقلا این قابلیت را در گوشی و دیوایس‌های خود به کار گرفته بودند که از آن جمله می‌توان به شرکت سامسونگ، ال‌جی و وان‌پلاس و رابط کاربری اختصاصی آنها (که در بالا قابل مشاهده است) اشاره کرد. جدا از این شرکت‌ها، این اتفاق تا به امروز در خود اندروید خام و گوشی‌هایی مثل سری پیکسل و نکسوس و دیگر برندهایی که تغییر خاصی در رابط کاربری خام اندروید صورت نمی‌دهد رخ نداده است.

زمان ارائه رسمی این ویژگی هنوز مشخص نیست اما با درصد اطمینان نسبتا مناسبی می‌توان حدس زد که این مورد در نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید 8 یا آنچه فعلا با نام اندروید O می‌نامیم رخ دهد.

منبع

6 دیدگاه

  1. سلام من هدفونم سونی هستش موقعی که به بلوتوث اش وصل میشم که آهنگ گوش کنم نشانگر شارژش بالا و پایین میره دقیق نشون نمیده چی کار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

    • این قابلیت ظاهرا تنها در اندروید حالص یعنی در گوشی‌های پیکسل یا اندروید وان‌‌ها دیده می‌شود و در مورد سایز گوشی‌ها که دارای پوسته‌های ساخت شرکت‌های محتلف هستند باید از اپلیکیشن‌های جداگانه هدست‌ها (مثلا Samsung Level برای هدست Level U سامسونگ) استفاده کرد.

      • سلام من تازه یه هدفون خریدم وقتی به بلوتوث گوشیم وصلش میکنم باتریش نمایش میده (ینی میزان شارژ هدفون)هدفونم جی بی ال هست !حدودا ۵،۶ساعت یا بیشتر تو شارژ بوده ولی فول نشده و موقع اهنگ گوش میگیرم انگار زود خالی میشه ،مشکل از چیه؟؟

ارسال یک پاسخ