بازگشت نوستالژی : فولکس واگن میکروباس با موتور الکتریکی

0
2672
بازگشت نوستالژی : فولکس واگن میکروباس با موتور الکتریکی

فولکس واگن میکروباس بدون شک نمادی از تاریخ صنعت ساخت خودرو در جهان به شمار می‌رود. این خودروی خاص که در سال‌های دور بهترین انتخاب طرفداران مسافرت و کمپینگ به حساب می‌‌آمد ده‌ها بعد از آنکه توسط شرکت سازنده تولید آن متوقف شد دوباره در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. فولکس واگن تأیید کرده که سال‌ها پس از متوقف شدن این پروژه دوباره قرار است این خودرو به خط تولید بازگردد. این بازگشت اما به سبک گذشته نیست و فولکس واگن میکروباس جدید حال و هوا و مشخصاتی کاملا تفاوت دارد.

VolksWagon Microbus VolksWagon Microbus

فولکس واگن بیش از یک سال پیش ون متفاوتی را به نام I.D Buzz بر اساس میکروباس با موتور الکتریکی به نمایش گذاشت که در آن زمان در حد یک کانسپت و نمونه مفهومی که به تولید انبوه نمی‌رسد باقی ماند. حالا فولکس‌واگن اعلام کرده که این شرکت قصد دارد نسخه‌ای از I.D. Buzz را وارد خط تولید کند. در این مدل جدید قرار است همه چیز نسبت به گذشته متفاوت باشد و دیگر از موتور دیفرانسل عقب بنزینی پیشین خبری نیست و یک موتور الکتریکی در آن استفاده می‌شود. باتری این موتور کاملا در کف ماشین جا گذاری می‌شوند و طراحی ماشین نیز کاملا با آنچه در ذهن داریم متفاوت است.

VolksWagon Microbus VolksWagon Microbus

هنوز مشخص نیست که اسم نهایی این ون جذاب و زیبا چه خواهد بود اما آنچه مشخص است این خواهد بود که این ماشین تحت عنوان سری I.D. فولکس‌واگن که به معنا تمام الکتریکی بودن ماشین است تولید می‌شود.

طرفداران میکروباس برای راندن مجدد این آیکون صنعت خودرو در جاده‌‌های واقعی باید چند سالی دیگر نیز به انتظار بنشینند چرا که ظاهرا قرار نیست نسخه نهایی فولکس واگن میکروباس تا قبل از سال 2022 به بازار عرضه شود. و طبیعتا در مورد قیمت دستگاه نیز نمی‌توان صراحتا اظهارنظر کرد هرچند کاملا می‌توان از قیمت بالاتر آن نسبت به خودروهای معمولی مطمئن بود.

منبع

ارسال یک پاسخ