سونی با حذف اکسپریا کامپکت با قدرت باز می‌گردد

0
2381
سونی با حذف اکسپریا کامپکت با قدرت باز می‌گردد
تصویر احتمالی سونی اکسپریا XZ4 Compact

اوضاع بخش موبایل شرکت سونی به هیچ عنوان مناسب نبوده و نه‌تنها در گزارش‌های مالی همچنان رکورد بزرگی در زمینه فروش موبایل به چشم می‌خورد بلکه از دیرباز، زمزمه‌هائی مبنی بر فروش بخش موبایل به گوش رسیده است. چهار سال پیش در چنین روزهائی رویترز از آماده بودن سونی برای فروش بخش موبایل سخن گفت و سه قبل نیز خبرهائی مبتنی بر فرصت یک سال سونی برای موفقیت در محافل مختلف شنیده می‌شد این خبر البته ظرف کمتر از یک ماه از مخابره آن توسط سونی تکذیب شد. حالا در شرایطی که هنوز تغییری در اوضاع و احوال سونی در یکی دو سال گذشته دیده نشده است ظاهرا بارقه‌ای از امید برای یکی دو ماه آینده به چشم می‌خورد. شرکت سونی دیروز در حاشیه نمایشگاه CES 2019 از تصمیم این شرکت برای حذف سری اکسپریا کامپکت و بازگشت قدرتمندانه به بازار موبایل سخن گفته است. این تصمیم مبنی بر حذف اکسپریا کامپکت و بازگشت به نقل از Don Mesa معاونت ارشد بازاریابی سونی موبایل در گفت و گو با Digital Trends منتشر شده که در آن از تلاش این شرکت برای تغییر بسیاری از چیزها و «تحت تأثیر قرار گرفتن تمامی اجزای کسب و کار سونی» سخن به میان آمده است.

Mesa در همین رابطه بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، از «تجربه دوربین بسیار بهتر» سخن گفته است. حبرهای غیر رسمی منتشر شده در رابطه با اکسپریا XZ4 از حضور سه دوربین در بخش پشتی دستگاه سخن گفته‌اند که این گفته Mesa احتمالا به همین مسئله اشاره دارد. علاوه بر این دوربین ToF سه‌بعدی سونی که چندی پیش اطلاعاتی از آن در دسترس قرار گرفت شاید بخشی از این تجربه دوربین بسیار بهتر در اکسپریا XZ4 را تشکیل بدهد. نکته جالب دیگر در این رابطه که ادعاهائی از این دست را باورپذیرتر می‌کند، انتصاب Shigeki Ishizuka از افراد کارکشته دوربین‌های دیجیتال سونی به سمت مسئول بخش توسعه است که احتمالا نتایج آن را به زودی در XPERIA XZ4 خواهیم دید.

سونی با حذف اکسپریا کامپکت با قدرت باز می‌گردد
تصویر احتمالی سونی اکسپریا XZ4

Mesa در رابطه با اکسپریا کامپکت این‌گونه می‌گوید: «همواره برای اندازه‌های مختلف جا وجود دارد اما افراد به یک فضای بسیار بیشتر برای محتوای‌شان نیاز دارند.» از این حرف به سادگی می‌توان استنباط کرد که در آینده نباید انتظار دیدن عضو جدید در خانواده اکسپریا کامپکت سونی باشیم. از سوی دیگر طبق سخنان این مدل سونی، شانس چندانی برای دیدن یک گوشی مخصوص بازی با نکیه بر موفقیت پلی‌استیشن نیز با وجود محبوبیت و ترند جدید گوشی‌های گیمینگ، چندان بالا به نظر نمی‌رسد. سونی ظاهرا در زمینه 5G نیز عجله‌ای نداشته و به کسب تجربه در این زمینه می‌پردازد.

منبع

ارسال یک پاسخ