با اپلیکیشن Haven گوشی خود را به یک ابزار امنیتی تبدیل کنید!

0
1780
با اپلیکیشن Haven گوشی خود را به یک ابزار امنیتی تبدیل کنید!

ادوارد اسنودن افشاگر بزرگ سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (NSA) که در طی سال‌های گذشته خبرهای مهمی را در زمینه حقوق شهروندی پایمال شده توسط این سازمان به بیرون درز داده است امروز یک برنامه موبایلی را معرفی کرده که می‌تواند در مسائل امنیتی به یاری کاربران بیابید. اپلیکیشن Haven که به طور کامل Haven: Keep Watch خوانده می‌شود بخشی از پروژه موسوم به Guardian است که می‌تواند یک گوشی قدیمی اندرویدی که به گوشه‌ای افتاده است را به یک ابزار نظارتی و امنیتی تبدیل کند. اپلیکیشن Haven نخستین برنامه‌ای نیست که اسنودن استفاده از آن را توصیه می‌کند و پیش از این برای اطمینان از امن بودن اطلاعات در برنامه‌های پیام‌رسان نیز اپلیکیشن Signal توسط وی توصیه شده بود.

با اپلیکیشن Haven گوشی خود را به یک ابزار امنیتی تبدیل کنید!

اپلیکیشن Haven اما از جنبه‌ای دیگر مسائل امنیتی کاربران را مد نظر قرار می‌دهد؛ در این برنامه نه‌تنها حرکت و صدا در اتاقی که دستگاه در آن قرار گرفته است ثبت و ضبط می‌شود بلکه حرکت خود گوشی با کمک سنسورهای حرکتی درون دستگاه نیز قابل ردیابی خواهد بود. بدین‌ترتیب می‌‌توان متوجه هرگونه تغییر در چینش ابزارهای الکترونیکی درون یک اتاق شد و از این مسئله فیلم و صدا نیز ضبط کرد.

 

Haven در حال حاضر به صورت بتا در پلی‌استور قرار دارد اما مطمئنا به زودی نسخه کامل آن نیز ارائه می‌شود. با کلیک روی لینک منبع می‌توانید این برنامه را دانلود و نصب کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ