برخی برنامه های اندروید Google در دسترس کاربران ایران قرار گرفت

0
1908
برنامه های اندروید Google در دسترس کاربران ایران قرار گرفت

وبلاگ رسمی Google به زبان فارسی امروز در یک خبر کوتاه اعلام کرد که برنامه های اندروید این شرکت از جمله Docs و Sheet از Play Store برای کاربران ایرانی قابل دانلود خواهند بود. متن کامل این خیر به این شرح است:

«خوشحالیم به اطلاع شما برسانیم که برنامه‌های اندروید Google Docs‏، Google Sheets‏، Google Slides‏، Keep و Gboard در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند و می‌توانید آنها را از Google Play Store دریافت کنید.
این برنامه‌ها با توزیع تدریجی در ظرف چند هفته آینده در اختیار همه کاربران ایرانی قرار خواهند گرفت و ممکن است در حال حاضر در دسترس همه کاربران ایرانی نباشند.»

برنامه های اندروید Google در دسترس کاربران ایران قرار گرفت

برنامه های اندروید Sheets، Docs و Slides به ترتیب معادل‌های آنلاین گوگل برای نرم‌افزارهای Word، اکسل و پاورپوینت مایکروسافت بوده و کاربران با کمک آنها بدون نیاز به نصب برنامه‌های فوق‌الذکر می‌توانند به صورت اشتراکی و آنلاین در این برنامه‌ها به قرار دادن محتوا و تبادل نظر بپردازند. برنامه Keep یک اپلیکیشن یادآوری‌کننده و Memo بوده و Gboard نیز صفحه‌کلید گوگل (که پیش از این Google Keyboard نامیده می‌شد) است.

این برنامه‌‌ها البته پیش از این نیز یا از طریق تغییر IP یا با کمک فروشگاه‌های جانبی همچون بازار و مایکت در دسترس کاربران ایرانی قرار داشته‌اند و پس از نصب آنها منعی در استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود نداشت اما با برداشته شدن این محدودیت، کاربران داخلی می‌توان به صورت مستقیم از خود Play Store به دانلود و آپدیت این اپلیکیشن‌ها بپردازند. امید آن می‌رود در آینده تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌های Play Store که همچنان در دسترس کاربران داخلی قرار ندارند برای دانلود در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرند.

منبع

ارسال یک پاسخ