اپل تایید کرد: پورت Lightning‌ آیپد پرو USB 3.0 است

0
2643
تایید وجود پورت usb 3.0 در ipad pro

از ورود به بازار نسخه نهایی بزرگ‌ترین تبلتی که اپل تا به امروز به بازار عرضه کرده یعنی iPad Pro‌ مدت بسیار کوتاهی می‌گذرد. این تبلت که در همین مدت کوتاه طرفداران و منتقدان فراوانی را به سوی خود جلب کرده است علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش ظاهرا یک تفاوت بزرگ دیگر نیز با تبلت‌های پیشین اپل دارد. پورت اتصالات سیمی این تبلت ظاهرا از نوع پر سرعت USB 3.0 است.

این موضوع نخستین بار هفته گذشته توسط سایت مرجع تعمیرات iFixit مشخص شد جایی‌که این سایت در حین بازگشایی این تبلت به حضور کنترلر USB 3.0 در پورت اتصالات سیمی دستگاه یعنی پورت Lightning اشاره کرده بود حالا پس از گذشت یک هفته اپل نیز به صورت رسمی USB 3.0 بودن این پورت را تایید کرده است. آنچه در این میان همچنان جای سوال دارد اشاره نکردن اپل به این قابلیت در هنگام معرفی این تبلت است.

تایید وجود پورت usb 3.0 در ipad pro

جالب‌تر اینکه کابل USB ارائه شده همراه این مدل نیز از نوع USB 3.0 نیست و برای برخورداری از سرعت بالای این فناوری باید کابل‌های جداگانه‌ای را تهیه کرد. فناوری USB 3.0 روی کاغذ با رسیدن به سرعت 5Gbps می‌تواند بیش از 10 برابر سرعت انتقال بالاتری را نسبت به USB 2.0 با سرعت نظری 480Mbps ارائه دهد. البته نگفته پیداست که هیچ‌یک از این دو سرعت در دنیای واقعی معمولا قابل دسترس نیستند اما درهر شرایطی بدون شک سرعت اتصال USB 3.0 چندین برابر بیشتر از USB 2.0 خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ