تبلت Nook بازگشت Barnes & Noble به دنیای تبلت‌ها

0
2099
تبلت Nook بازگشت Barnes & Noble به دنیای تبلت‌ها

کمپانی Barnes & Noble که یکی از 500 شرکت برتر آمریکا در لیست Fortune به حساب می‌اید و دارای تعداد زیادی فروشگاه عرضه‌کننده کتاب به صورت دیجیتال و الکترونیکی‌ست پس از مدت‌ها غیبت از بازار تبلت‌ها با یک تبلت جدید به نام Nook Tablet 10.1 به این بازار بازگشته است. تبلت Nook همانطور که از اسم آن مشخص است دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ 10.1 اینچی‌ست که با وضوح 1200×1920 پیکسلی و فناوری ساخت IPS LCD، با کیفیت به نظر می‌رسد به خصوص وقتی که بدانید قیمت تبلت Nook تنها 130 دلار است که این حتی از نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی آمازون Fire HD 10 با قیمت 150 دلاری نیز ارزان‌تر است.

تبلت Nook بازگشت Barnes & Noble به دنیای تبلت‌ها

البته تبلت Nook‌ برخلاف رقیب آن دارای نسخه استاندارد اندروید است و بدین‌ترتیب می‌توان به آسانی به برنامه‌های Play Store‌والبته کتاب‌های الکترونیکی فروشگاه B&N دسترسی داشت. شرکت نوک متأسفانه مشخصات کامل و جزئیات سیستم‌عامل و حتی چیپ‌ست پردازشی دستگاه را منتشر نکرده هرچند با توجه به قیمت دستگاه نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت و احتمالا با یک پروسسور سری 4 کوالکام یا پردازنده‌ای از مدیاتک روبرو هستیم.

این تبلت برای استفاده در خانواده طراحی شده و هر فرد به لطف حساب‌های کاربری مختلف در اندروید می‌تواند کتاب‌های دلخواه خود و البته برنامه‌های مورد نظرش را در دستگاه بارگذاری نماید. همراه این تبلت یک صفحه‌کلید جداگانه که از طریق pogo pinهای جانبی به تبلت Nook متصل می‌شود نیز ارائه خواهد شد که امکان نوشتن و تولید محتوا را به کاربران می دهد. حافظه داخلی دستاه 32 گیگابایت است و اطلات حافظه microSD آن نیز تا 256 گیگابایت امکان ارتقاء دارد. جک هدست، پورت microUSB، وای‌فای ac و دو دوربین 2 مگاپیکسلی سایر مشخصات این تبلت که هفته دیگر به بازار ارائه می‌شود را تشکیل می‌دهند.

تبلت Nook بازگشت Barnes & Noble به دنیای تبلت‌ها

منبع

ارسال یک پاسخ