ترفند خاص تلگرام : خواندن پیام های دریافتی بدون اینکه تیک بخورند

5
9765
ترفند خاص تلگرام

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان در طول 2 سال اخیر راه صد ساله را یک شبه طی کرده اند. وقتی حدود 20 سال پیش برای اولین بار سیستم ارسال پیام کوتاه (SMS) اختراع شد همه را متعجب کرد. ارسال و دریافت پیام از طریق SMS تا حدود 10 سال بدون تغییر و تحول خاصی وجود داشت و تقریبا همه کاربران موبایل از آن استفاده میکردند.

اما با ورود اینترنت به گوشی های موبایل، پای اپلیکیشن های پیام رسان کم کم باز شد. اگر تا 2 سال پیش حتی اسم تلگرام و واتس اپ هم به گوش کسی نخورده بود، اما امروز جزو پرکاربردترین اپلیکیشن های موبایل هستند. به طوری که هرکدام از ما روزانه حداقل 10 بار موبایل خود را برای استفاده از تلگرام باز میکنیم.

در تکنولوژی SMS، امکان Delivery وجود دارد. یعنی وقتی پیام کوتاه ارسال میکنیم و به گوشی مخاطب میرسد، ما متوجه میشویم که پیام Deliverr شده است (معمولا با ظاهر شدن یک تیک در کنار پیام ارسالی)

اما هرگز متوجه نخواهیم شد که آیا مخاطب پیام ما را دیده است یا خیر. فقط میدانیم که پیام در موبایل او دریافت شده است.

اما در برنامه های جدید پیام رسان (مثل تلگرام و واتس اپ) حالت دیگری هم وجود دارد. و آن حالت “دیده شده” یا همان Seen است. یعنی وقتی پیام را ارسال میکنیم و در موبایل مخاطب دریافت میشود، یک تیک میخورد. یعنی پیام ارسال شده و به پروفایل مخاطب هم رسیده است. حالا اگر مخاطب نرم افزار خود را باز کند و پیام ارسالی ما را ببیند، یک تیک دیگر هم میخورد (میشود 2 تیک)

یعنی پیام ما توسط مخاطب دیده شده است (Seen)

اما در این مطلب میخوایم یک ترفند خاص تلگرام به شما آموزش بدهیم. پیام هایی که از یک شخص خاص در تلگرام دریافت کرده اید را بخوانید، بدون اینکه وی متوجه شود. یعنی شما پیام را میخوانید، ولی فرستنده همان 1 تیک را خواهد دید و تصور میکند که شما هنوز پیام را ندیده اید!

روش کار این ترفند خاص تلگرام به این صورت است.

وقتی پیام جدیدی دریافت میکنید، نوتیفیکیشن آن برای شما ظاهر میشود. یا اینکه میتوانید تلگرام را باز کنید و ببینید پیام جدیدی وجود دارد یا خیر. اگر پیام جدیدی وجود داشته باشد، هنوز برای فرستنده در حالت Seen (دو تیک سبز) نیست. چون شما هنوز آن را باز نکرده اید.

حالا اینترنت موبایل خود را قطع کنید. تلگرام را باز کنید و پیام ها را بخوانید. چون اینترنت قطع است، تلگرام نمیتواند تغییر وضعیت پیام خوانده شده را به سرور تلگرام ارسال کند. بنابر این پیام شما هنوز در حالت “دیده نشده” است.

بعد از اینکه پیام ها را خواندید، همه آنها را پاک کنید. و حالا اینترنت را وصل کنید. مخاطب مورد نظر هرگز متوجه خوانده شدن پیام ها نخواهد شد!

این روش برای واتس اپ و برنامه های مشابه هم قابل استفاده است.

منبع

5 دیدگاه

  1. سلام
    من اگر شماره شخصی را توی گوشیم سیو داشته باشم و بعد یک شماره جدید بگیرم و تلگرام نصب کنم میتونه تلگرام منو پیدا کنه؟
    چون من مطمینم دوستم شمارمو نداشته اما من شماره اونو داشتم و الان دیدم توی تلگرام آون شماره ای که تازه باهاش تلگرام نصب کردم توسط دوستم بلاک شدم
    مگه این امکان داره؟

ارسال یک پاسخ