تست اولین قطار هیدروژنی با سوخت آب و بخار

0
2065
تست اولین قطار هیدروژنی با سوخت آب و بخار

قطار هیدروژنی با سوخت آب و بخار رویایی ست که امروز به حقیقت پیوسته است. شرکت فرانسوی Alstom امروز در آلمان قطار هیدروژنی کاملا جدیدی را به نام The Coradia iLint به واقعیت تبدیل کرد. قطار هیدروژنی The Coradia iLint که چند روز پیش در محل تست شرکت Alstom در Lower Saxony آلمان تست شد تنها از آب فشرده و بخار به عنوان سوخت بهره می‌برد و سلول‌های هیدروژنی آن الکتریسته لازم برای به کار انداختن موتور الکتریکی دستگاه را فراهم می‌آورند.

این قطار مسافربری می‌تواند به سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسد که با وجود آنکه در مقایسه با قطارهای فوق‌سریع برقی فعلی سرعت بسیار پایین‌تری دارد اما به دلیل سوخت پاکیزه آن و نیاز نداشتن به سوخت‌های فسیلی برای تولید برق بسیار به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. قرار است این قطار در ابتدا در همان ایالت Lower Saxony آلمان در مسیر شهرهای Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven مورد استفاده قرار گیرد و استفاده انبوه و تجاری از آن در سال 2018 آغاز شود. این قطار به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی، کاملا بی‌ سر و صدا بوده و در مناطق شهری نیز کاملا قابل بکارگیری خواهد بود.

در این رابطه، Didier Pfleger معاونت شرکت Alstom در آلمان تست این قطار را مرحله‌ای مهم در حفاظت از محیط زیست و نوآوری فنی توصیف کرده و شرکت Alstom را نخستین سازنده ترن‌های با خروجی صفر (zero-emission) و این قطار را جایگزینی برای ترن‌های با جابجایی‌های بالا دانست.

منبع

ارسال یک پاسخ