نوت 5 از سقوط 1 متری نیز جان سالم به در نمی‌برد!

0
2222
معرفی رسمی گلکسی نوت5 و s6 edge plus

چند روزی از زمان معرفی فبلت پرچمدار سامسونگ، نوت 5 ، در کنار گلسی +S6 edge می‌گذرد در این مدت کوتاه سایت‌های فناوری پر از اطلاعات مختلف و متفاوت در مورد این دو گوشی است و طبق معمول برخی از افراد نیز تلاش خود را برای شکستن این دو گوشی می‌کنند. در یکی از این تلاش‌ها نوت 5 هدف آزمایش سقوط از ارتفاع قرار گرفته است که از قضا نتیجه چندانی مناسبی را به نمایش نمی‌گذارد.

این آزمایش که به لطف PhoneBuff صورت گرفته نشان می‌دهد که نوت5 در یک سقوط بسیار عادی و معمولی از ارتقاع 1 متری روی بتن نیز مقاوم نبوده و شیشه گوریلا گلس 4 آن که باید از دستگاه در برابر چنین ضرباتی محافظت کند به سادگی پر از ترک و شکستگی می‌شود. این تست از آن جهت اهمیت دارد که ارتفاع یک متری که حوالی کمر کاربران است جایی ست که معمولا گوشی‌های بزرگ و نسبتا لیزی همچون نوت 5 در حین درآورده شدن از جیب از دست کاربران به پایین سر خورده و به سطح سخت و سفت آسفالت کف خیابان اصابت می‌کنند.

تست ضربه و سقوط از ارتفاع نوت5

یکی از دلائل رخ دادن این مسئله و مقاومت کمتر نوت 5 در طراحی شیشه بخش پشتی و خمیدگی‌های آن در کناره‌هاست که مقاومت شیشه را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. یک نکته دیگر در مورد این گوشی که به شکننده بودن آن کمک کرده است سایز بسیار بزرگ دستگاه و وزون نسبتا بالای آن است که از بسیاری از رقبا بیشتر است.


البته همه چیز نیز در مورد این سقوط از ارتفاع نوت 5 منفی نیست و در تست افتادن گوشی روی کناره‌ها به علت استفاده از آلومینیوم مقاوم 6013 با مشکلی روبرو نمی‌شود این مسئله به این علت رخ می‌دهد که آلومینیوم 6013 حاضر در این گوشی نسبت به آلومینیوم 6063 حاضر در اکثر گوشی‌های رقبا درجه مقاومت بیشتری دارد. در تست انداختن گوشی به رو نیز نوت 5 هیچ مقاومتی نشان نداد و در همان بار اول شیشه آن ترک خود البته در هر دو حالت این ترک خوردن و شکستن از روی دستگاه قابل لمس کردن نبوده و در مورد ترک بخش رویی منجر به اط کار افتادن تاچ نشد. در مجموع می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که گوشی جدید سامسونگ با وجود زیبایی، در عمل چندان مقاوم نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ