Elon Musk تقدیم می‌کند: تسلا Semi کامیون برقی آینده!

0
3023
تسلا Semi کامیونی برقی آینده!

شرکت تسلا به تازگی از ماشین رودستر جدیدی خود رونمایی کرد که از آن به عنوان سریع‌ترین خودروی ساخته شده تا به امروز یاد می‌شود. محصولات این کمپانی تا به امروز تقریبا تنها در حوزه مصرف‌کننده‌گان عادی قرار داشت اما آیا تسلا برنامه‌ای برای بازار تجاری نیز دارد. این حوزه همان جایی‌ست که نام تسلا Semi در آن مطرح می‌شود کامیون برقی زیبایی که پیش از این خبر ارائه آن توسط این برند اعلام شده بود و امروز بالاخره به صورت رسمی معرفی شد. تسلا Semi تنها یک تریلر برقی عادی مشابه آنچه پیش از این از شرکت‌هایی مثل مرسدس بنز و دایملر دیده بودیم نیست و از لحاظ طراحی و امکانات می‌توان آن را هم‌ردیف دیگر خودروهای برقی جذاب این کمپانی قرار داد. الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا طراحی Semi را همچون یک گلوله توصیف کرده و از این لحاظ ضمن اشاره به آینده‌نگری در این طراحی به سرعت آن نیز اشاره داشته است.

تسلا Semi کامیونی برقی آینده!

با یک بار شارژ شدن باتری تسلا Semi ، می‌توان 500 مایل (804 کیلومتر) را طی کرد که برای یک کامیون مسافت بسیار مناسبی به حساب می‌آید. در ساختار این مدل از امکانات ویژه‌ای مثل اتوپایلوت بهینه شده و سنسورهایی برای به نمایش گذاشته شدن نقاط کور استفاده شد که به‌کارگیری این مدل در دنیای واقعی را به تجربه لذت‌بخشی بدل می‌کند. Semi در زمینه سرعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چرا که با در حالت بدون بار، سرعت 0 تا 100 آن تنها 5 ثانیه است و در صورتی که باری معادل 80 هزار پوند (36.2 تن) را حمل کند این زمان فقط به 20 ثانیه می‌رسد.

تسلا Semi کامیونی برقی آینده!

 

حفظ کیفیت این خودرو برای 1.6 میلیون کیلومتر کارکرد تضمین شده است که در زمینه دوام نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن نشان می‌دهد. در مورد امکان و زمان ارائه این خودرو به بازار اطلاعات زیادی در دست نداریم اما با  توجه به عملی شدن پروژه‌های تسلا در چند سال گذشته، ارائه Semi به بازار در آینده نزدیک نیز چندان دور از ذهن نیست. در سایت تسلا در حال حاضر می‌توان اقدام به رزرو کردن این کامیون کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ