تعطیلی همه فروشگاه‌های اپل و برگزاری آنلاین WWDC

0
1595
تعطیلی همه فروشگاه‌های اپل و برگزاری آنلاین WWDC

ویروس کرونا این روزها به مهم‌ترین و تنها خبر سیاسی،‌ اجتماعی و حتی تکنولوژیکی تبدیل شده و تمامی کسب و کارها و خدمات آنلاین و آفلاین را تحت تأثیر خود قرار داده است. در همین رابطه شرکت اپل که از مدت‌ها پیش اقدام به تعطیلی فروشگاه‌های خود در چین کرده بود و پروسه تولید محصولات این شرکت نیز تحت تأثیر قرار گرفته بود حالا اقدامات تازه‌ای را اعلام کرده است. طبق اعلام این شرکت همه فروشگاه‌های اپل در خارج از چین به علت شیوع ویرویس COVID-19 تعطیل خواهد شد. تعطیلی فروشگاه‌های اپل طبیعتا برای پرهیز از ایجاد اجتماع و نزدیکی افراد صورت پذیرفته و بدین‌ترتیب تلاش جدیدی برای جلوگیری از انتشار ویرویس انجام خواهد شد.

تعطیلی همه فروشگاه‌های اپل و برگزاری آنلاین WWDC

با اینکه فروشگاه‌های اپل حاضر در چین از روز گذشته بازگشایی شده اما دیگر اپل استورهای این برند حداقل تا 13 روز دیگر یعنی تا 27 مارچ (8 فروردین 1399) تعطیل خواهند بود. علت بازگشایی اپل استورها در چین را باید به اعلام کنترل کرونا ویروس در این کشور مرتبط دانست امری که از چند روز پیش خبر آن در حال انتشار است. بدین‌ترتیب با بسته بودن اپل استورهای مختلف در سرتاسر جهان تنها راه تهیه محصول از این شرکت مراجعه به سایت اپل به صورت آنلاین است.

تعطیلی همه فروشگاه‌های اپل و برگزاری آنلاین WWDC

در خبری دیگر در همین رابطه، امروز همچنین از سوی شرکت اپل اعلام شد که دور بعدی کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزاری این شرکت موسوم به WWDC 2020 که قرار بود طبق روال هر ساله در ماه ژوئن برگزار شود حالا با وجود کنسل نشدن، به صورت آنلاین و بدون حضور تماشاگران و شرکت‌کننده‌گان برگزار خواهد شد. این خبر از آن جهت اهمیت دارد که تا برگزاری این رویداد در ماه ژوئن هنوز نزدیک به 3 ماه زمان باقی‌ست و دوراندیشی اپل ظاهرا به ماندگاری این ویروس برای ماه‌های آینده نیز اشاره می‌کند. جدا از برگزاری آنلاین این رویداد، تغییر دیگری در برنامه WWDC 2020 رخ نداده و همه موارد پیش‌بینی شده برای آن طبق روال انجام خواهد شد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ