دگرگونی در گوگل: با آلفابت (Alphabet) آشنا شوید

0
2254
معرفی alphabet از سوی گوگل

شرکت گوگل یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ساختاری خود را زا زمان تاسیس تجربه کرد. لری‌پیچ یکی از موسسان این غول رسانه امری طی نامه‌ای از مجموعه جدیدی در این شرکت با نام آلفابت (Alphabet) خبر داد که قرار است شرکت‌های مختلف و فرعی تحت نظر گوگل را زیر یک چتر مشترک گرد آوری کند و برای هریک از این شرکت‌ها یک مسئول و CEO تعیین کرده است.

شرکت گوگل در اعلانی که امروز منتشر شد از تغییر برند این شرکت به آلفابت خبر داد، مجموعه‌ای که از چندین شرکت تشکیل شده که بزرگ‌ترین آنها طبیعتا خود گوگل اصلی است. در این تصمیم که با نامه‌ای نسبتا طولانی از سوی لری‌پیج منتشر شد مسئولیت گوگل اصلی بر عهده یکی از مدیران ارشد و خوشنام این شرکت یعنی Sundar Pichai گذارده شده است تا پس از مایکروسافت و ادوبی بار دیگر شاهد حضور یک CEO هندی دیگر در بالاترین سطح دنیای فناوری باشیم.

آلفابت (Alphabet) - معرفی alphabet از سوی گوگل

از جمله دلائل این تصمیم و جداسازی گوگل اصلی به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه جست‌وجو از دیگر بخش‌های متعدد و متنوع این برند، شفاف‌سازی جریان پول و سرمایه در این شرکت و مشخص شدن قسمت‌هایی ست که از سود سرشار حاصله از قسمت جست‌وجو در آنها استفاده می‌شود. گوگل ظاهرا مدت‌ها از سوی سرمایه‌گذاران و سهامداران برای این تفکیک تحت فشار بوده و سرانجام تصمیم به جداسازی تمامی قسمت‌ها کرده است.  به گفته برخی تحلیل‌گران این تفکیک نه‌تنها سرمایه‌‌گذاران گوگل را قادر خواهد ساخت تا دسترسی شفاف‌تری به هسته مرکزی بیزینس گوگل پیدا کنند بلکه خود شرکت را در برجسته کردن سایر دارایی‌های این برند یاری می‌رساند.

معرفی alphabet از سوی گوگل

با این تصمیم تمامی سهام گوگل از این پس به سهام مرتبط با مجموعه آلفابت تبدیل خواهد شد و بار دیگر زیر عناوین مختلف GOOG و GOOGL در بازارهای سهام در دسترس قرار می‌گیرد. با اعلام این تصمیم ارزش سهم گوگل تا 5 درصد افزایش پیدا کرد. در این شرکت جدید عنوان مدیر اجرایی یا CEO به لری پیچ تعلق دارد و سرگئی برین نیز عنوان پرزیدنت را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که دیگر مدیر ارشد گوگل یعنی اریک اشمیت نیز در این میان ریاست اجرایی (executive chairman) در آلفابت خواهد بود. مسئول بخش بیزینس گوگل، امید کردستانی در آلفابت با تنزل درجه به سمت مشاور گوگل و آلفابت منصوب می‌شود. پیچ، برین، اشمیت و دورموند بدین‌ترتیب از مجموعه گوگل جدا شده و در زیر مجموعه آلفابت قرار می‌گیرند.

ایندکس پروژه جدید گوگل در صفحه‌ای به آدرس http://abc.xyc در دسترس قرار دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ