ثبت اختراع اپل برای آیفون تاشو ؛ رویا یا واقعیت؟

0
2171
ثبت اختراع اپل برای آیفون تاشو

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا موسوم به USPTO امروز پتنت جدیدی را از شرکت اپل منتشر کرد که در آن اسمارت‌فونی همچون یک آیفون تاشو به چشم می‌خورد. این آیفون تاشو طبق اطلاعات این Patent مثل یک کتاب روی لولاهای مرکزی خود تا می‌شود و فرمی کاملا متفاوت از آنچه تا بحال از یک آیفون دیده‌ایم را به خود می‌گیرد. ماه پیش طبق برخی خبرها تأیید نشده اپل در تلاش برای همکاری برای ال‌جی برای ساخت یک گوشی تاشو روی بدنه، بود و شاید این پتنت با وجود آنکه طبق سابقه اپل اندکی دور از ذهن به نظر می‌رسد در راستای همان خبر باشد. سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا LG‌ برای این پروژه انتخاب شده و چرا از سامسونگ در این میان خبری نیست؟ پاسخ به این سوال البته آنچنان که در نگاه اول به نظر می‌رسد چندان پیچیده نیست: ظاهرا اپل نگران این موضوع است که سامسونگ نتواند این مسئله را به صورت یک راز نگه داشته و از آن به نفع خود برای پروژه گلکسی X (که چند روز پیش خبرهایی در مورد احتمال ارائه قریب‌الوقوع آن سخنانی به میان آمده بود) استفاده کند.

ثبت اختراع اپل برای آیفون تاشو

پروژه اپل در این زمینه البته طبق خبرهای تأیید نشده مربوط به یکی دو سال آینده نیست و حتی در صورت تصمیمی برای عملی کردن آن باید تا سال 2021 برای ارائه آن به بازار منتظر بمانیم چرا که این شرکت قرار است تازه در سال 2020 از گوشی خود با قابلیت واقعیت افزوده یا AR رونمایی کند و معمولا طبق سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم احتمال اندکی برای رونمایی از دو ویژگی مهم و تعیین‌کننده به صورت مشترک در یک سال وجود دارد.

ثبت اختراع اپل برای آیفون تاشو

عنوان حق اختراعی که آفیس USPTO به نام اپل منتشر کرده است :‌ «دیوایس‌های الکترونیکی با صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر» است و در آن از قابلیت انعطاف‌پذیری صفحه‌نمایش صحبت به میان می‌آید. طبق معمول همه پتنت‌ها، ای حق ثبت اختراع نیز روی کاغذ تضمینی برای جامه واقعیت پوشیدن نداشته و شاید هنوز برای دیدن آیفون تاشو زمان زیادی باقی مانده باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ