حداقل سرعت برای بازی با Google Stadia اعلام شد

0
1436
حداقل سرعت برای بازی با Google Stadia اعلام شد

سرویس استریم بازی Google Stadia چند روز پیش به صورت رسمی معرفی شد؛ با کمک این سرویس امکان انجام بازی‌های مختلف بدون نیاز به سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند تنها توسط مرورگر وجود داشته و به جز کامپیوتر می‌توان از این سرویس در گوشی‌های هوشمند و حتی در تلویزیون‌های مجهز به Chrome Cast وجود دارد. در Google Stadia به دلیل انجام عملیات سنگین در هر دو بخش گرافیک و پردازش در سرورهای قدرتمند گوگل، می‌‌توان بازی‌های در سطح کنسول‌های پیشرفته را با سخت‌افزارهای عادی انجام داد و برای این کار تنها به یک اتصال اینترنت قوی نیاز خواهد بود. حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای این اتصال البته تا به امروز مشخص نبود اما این مورد نیز امروز پاسخ داده شده است؛ نگفته پیداست که گوگل Stadia به اینترنت سریعی نیاز دارد اما حداقل این سرعت امروز، 25Mbps اعلام شده است.

حداقل سرعت برای بازی با Google Stadia اعلام شد

این سرعت برای استریم بازی با وضوح 1080p با 60 فریم در ثانیه کفایت می‌کند؛ Stadia‌ ظاهرا سرعت کمتری را برای استریم این رزولوشن نیاز دارد اما برای پرهیز از هرگونه افت کیفیت، به اتصالی حداقل با سرعت 25Mbps مجهز باشید. یک پله بالاتر و در حداکثر وضوح فعلی این سرویس یعنی 4K با 60 فریم در ثانیه، حداقل سرعت مورد نیاز اعلام شده، 30 مگابیت بر ثانیه است. در صورت تحقق نیافتن این سرعت‌ها البته این سرویس متوقف نشده و تنها وضوح به نمایش درآمده متناسب با سرعت اتصال کاربران کاهش می‌یابد.

دیگر نکته اعلام شده در مورد Google Stadia به احتمال انجام بازی به صورت آفلاین در آن تعلق دارد؛ با توجه به اینکه سرویس‌های Netflix و Apple Music به ترتیب امکان دانلود محتوای تصویری و صوتی را برای استفاده در زمان در دسترس نبودن اینترنت فراهم می‌آورند این موضوع در Stadia وجود نداشته و به گفته Phil Harrison، معاونت ارشد شرکت گوگل، این موضوع امکان‌پذیر نبوده و در صورت انحام آن، نوعی مصالحه روی دیدگاه گوگل خواهد بود. از جمله دلائل امکان‌پذیر نبودن این موضوع را باید در محول شدن بار پردازشی بازی‌ها بر دوش سرورهای گوگل جست‌وجو کرد که انجام آنها به صورت آفلاین را نا ممکن می‌کند.

گوگل Stadia در ماه‌های آینده عرضه شده اما هنوز قیمت این سرویس از سوی این شرکت اعلام نشده است.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ