پردازنده کاستوم Mongoose سامسونگ به تاریخ می‌پیوندد

0
1247
پردازنده کاستوم Mongoose سامسونگ به تاریخ می‌پیوندد

در سال 2016 و زمان معرفی پرچمداران سامسونگ گلکسی S7 بود که در پروسسور Exynos 8890 نسخه بین‌المللی دستگاه از یک پردازنده کاستوم جدیدی با پیشوند Mongoose استفاده شد که سامسونگ آن را به صورت اختصاصی توسعه داده بود. این پردازنده کاستوم در سال‌های بعد و در تمامی پروسسورهای Exynos نسخه‌٫ای بین‌المللی گلکسی S و گلکسی Note‌ سامسونگ تکرار شد و از سرعت و کیفیت شرایط بسیار مناسبی را ارائه می‌کرد. این شرایط اما ظاهرا در حال تغییر است چرا که از 31 دسامبر پیش رو سامسونگ قرار است واحد پردازنده کاستوم خود در آستین تگزاس را با حدود 300 کارمند تعطیل کند!

پردازنده کاستوم Mongoose سامسونگ به تاریخ می‌پیوندد

مقامات اجرایی سامسونگ با تأیید این خبر، آن را حفظ جنبه رقابتی پردازنده‌های Exynos عنوان کرده‌‌اند و در طی آن در ادامه تولیدات این بخش، پردازنده‌های کاستوم سامسونگ جای خود را به هسته‌‌های عادی و استاندارد ARM خواهند داد. سامسونگ تنها شرکتی نیست که از پردازنده‌‌های کاستوم و نیمه کاستوم در تولیدات پردازشی خود استفاده می‌کند و پیش از این نیز شرکت‌هایی مثل هواوی، کوالکام و اپل نیز این رویه را از سال‌های پیش در پی گرفته‌اند.

طبق برآوردهای اولیه پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلسکی S11 طبق روال پیشین با هر دو پروسسور Exynos و Snapdragon عرضه شده و هنوز مشخص نیست که تغییر اعلام شده سامسونگ در این رابطه،‌ مشمول پردازنده‌های Exynos این گوشی خواهد شد یا خیر؟ البته در برخی منابع، هسته‌‌های Exynos 9830 یعنی پردازنده‌ای که احتمالا در نسخه‌ بین‌‌المللی S11 به‌کار می‌رود را به صورت دست نخورده و کاستومایز نشده از نوع ARM A77 اعلام شده است. سامسونگ در رابطه با بخش گرافیکی پروسسورهای خود جدیدا با شرکت AMD برای ساخت گرافیک‌های موبایلی به توافق رسیده و شاید این شرکت نقطه تمرکز خود را از پردازنده به گرافیک تغییر داده باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ