تقاضا برای صادر نکردن حکم بازداشت نائب‌ رییس سامسونگ

0
2076
حکم بازداشت نائب‌ رییس سامسونگ

احتمال بازداشت نائب‌ رییس سامسونگ بزرگ‌ترین کابوسی ست که برند شماره یک دنیای موبایل این روزها با آن روبروست. Jay Y. Lee که پس از سکته قلبی پدرش که رئیس سامسونگ است به نوعی نقش مسئول و مرد شماره یک را ایفا می‌کند این روزها با اتهم فساد و رشوه‌خواری منتظر برگزاری و حکم دادگاه است. حکم دادگاه در طی روزهای آینده در مورد احتمال بازداشت نائب‌ رییس سامسونگ پیش از برگزاری دادگاه اصلی وی صادر می‌شود.

بازداشت نائب رییس سامسونگ را باید در راستای تحولاتی که در طی چند ماه گذشته منجر به برکناری رئیس‌جمهور کره‌جوبی، Park Geun-hye شد ارزیابی کرد. اتهام Lee انتقال نزدیک به 36 میلیون دلار از دارایی‌ شرکت‌های تابعه سامسونگ به دو مرکز پایه‌ریزی شده توسط دوست نزدیک رئیس‌جمهور Choi Soon-sil بوده است. این پول ظاهرا برای جلب توجه صندوق بازنشستگی کشوری که از تلفیق دو شرکت وابسته سامسونگ در سال 2015  حمایت کرده است مورد استفاده قرار گرفته و قصد استفاده از آن برای هموار ساختن پروسه انتقال پدر به پسر در مجموعه سامسونگ وجود داشته است؛ امری که در نهایت با نتیجه معکوس روبرو شده است.

سامسونگ امروز در بیانه‌ای رسمی اتهام رشوه‌خواری را کاملا تکذیب کرده و با رد اتهامات دیگر و انتقال پول را با تلفیق شرکت‌‌ها در سال 2015 بی‌ارتباط دانسته است. در این بیانیه به امکان محاکمه Lee بدون نیاز به دستگیری وی اشاره شده است. لازم به ذکر است که وی اینک ممنوع‌الخروج از کشور کره شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ