دستگیری مظنون فراری در چین در یک کنسرت 60 هزار نفری!

0
1725
دستگیری مظنون فراری در چین در یک کنسرت 60 هزار نفری!

کشور چین در طی سالیان گذشته به یکی از معدود کشورهای جهان با دوربین‌های متعدد در تمامی نقاط شهر تبدیل شده که برای نمونه به دستگیری خبرنگار BBC با 170 میلیون دوربین در 7 دقیقه کمک کردند. دوربین‌های چینی پراکنده در سطح کشور نه‌تنها قادر به ثبت تصاویر و حرکت هستند، بلکه به یک امکان رعب‌انگیز دیگر یعنی تشخیص چهره نیز مجهز هستند که می‌توانند هر شخصی را با داشتن تصویر چهره آن در سطح کشور شناسائی کنند. پلیس این کشور نیز ظاهرا به عینک‌های هوشمندی مجهز هستند که در آنها نیز فناوری تشخیص چهره تعبیه شده و روز گذشته این فناوری به شناسائی یک مظنون فراری در یک کنسرت موسیقی شلوغ شده است.

دستگیری مظنون فراری در چین در یک کنسرت 60 هزار نفری!

شناسائی این مظنون فراری در جریان کنسرت خواننده معروف هنگ‌کنگی، Jacky Cheung، رخ داده که در آن نزدیک به 60 هزار نفر حضور داشتند و بدین‌ترتیب می‌توان به میزان دقت و حساسیت این فناوری به خوبی پی برد. مظنون فراری دستگیر شده در جریان این ماجرا یک فرد 31 ساله بوده که به خاطر آنچه جرائم اقتصادی خوانده شده است تحت تعقیب بوده است. این مظنون طبق گزارش‌ها، پس از دستگیر شدن در شوک فرو رفته و مطلقا انتظار دستگیر شدن در این مکان شلوغ را نداشته است. وی در ابتدا توسط دوربین تعبیه شده در گیت ورودی فروش بلیت شناسائی شده و سپس توسط پلیس دستگیر شده است.

این نخستین باری نیست که پلیس چین از فناوری تشخیص چهره برای دستگیری مظنونان به ارتکاب جرم استفاده کرده و سال پیش نیز پلیس شهر شاندونگ نزدیک به 25 مظنون را در یک فستیوال آبجو دستگیر کرده بود. با وجود کاربردهای فناوری تشخیص چهره در موارد مثبتی نظیر این، بسیاری از صاحب‌نظران از به‌کارگیری این حجم وسیع دوربین‌های امنیتی در سطح چین و به خطر افتادن حریم خصوصی افراد به خصوص در شهرهای بزرگ ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ