معرفی دوربین‌های اشرافی سونی با فیلم‌برداری 4K‌

0
2678
دوربین‌های حرفه ای جدید سونی

بخش سنسورهای تصویری و دوربین در مجموعه سونی یکی از موفق‌ترین قسمت‌های این شرکت ژاپنی به حساب می‌آید که در کلاس‌های مختلف از جمله سری DSLR و بدون آینه به فعالیت جدی مشغول است. این شرکت امروز از سه دوربین جدید در کلاس‌های مختلف پرده‌برداری کرد که همگی از فیلم‌برداری 4K‌‌‌ پشتیبانی کرده و از 950 تا 3200 دلار قیمت دارند!

نخستین و پیشرفته‌ترین دوربین سونی در این سه‌گانه، Sony a7R II نام دارد که همانطور که از ظاهر آن مشخص است دوربین بسیار حرفه‌ای و پیشرفته در کلاس بدون آینه‌های فول فریم است. این دوربین از سنسور 42.4 مگاپیکسلی فول‌فریم BSI CMOS بهره می‌برد و سیستم فوق سریع فوکوس Phase-detection با تشخیص 399 نقطه را ارائه می‌‌کند.


ISO‌ در این دوربین تا رقم غیر قابل باور 102,400 قابل افزایش بوده و عملا می‌توان با آن در تاریکی به شکار تصویر پرداخت، سیستم لرزه‌گیر 5 جهته و فیلم‌برداری UHD با فرمت XAVC S با 30، 25 و 24 فریم در ثانیه دیگر مشخصات مهم این دوربین را تشکیل می‌دهند.

دوربین‌های حرفه ای جدید سونی - فیلم‌برداری 4K

این دوربین 625 گرم وزن داشته و وای‌فای و NFC نیز در آن حضور دارند. این دوربین حوالی 3200 دلار تنها برای بدنه قیمت گذاری شده است.

RX10 II دومین دوربین معرفی شده از سوی سونی در این نوبت است که همانطور که از نام آن مشخص است نسل بعدی دوربین RX10 قبلی این خانواده به حساب می‌آید. این دوربین که در رده سوپرزوم‌های سونی قرار دارد فاصله کانونی لنز کارل زایس خود را همچنان 200-28 میلیمتر حفظ کرده و از سنسور 1 اینچی 20 مگاپیکسلی CMOS بهره می‌گیرد. فیلم‌برداری این دوربین حداکثر با وضوح 4K با 24 فریم در ثانیه انجام می‌دهد و امکان برداشت اسلوموشن 960 فریم در ثانیه و برداشت پیوسته 14 فریم در ثانیه نیز در آن دیده می‌شود.

دوربین‌های حرفه ای جدید سونی - فیلم‌برداری 4K

طراحی این دوربین نسبت به گذشته تغییر خاصی را نداشته اما قیمت آن اینک حوالی 1300 دلار انتخاب شده است.

در نهایت سومین و آحرین دوربین سونی در رده کامپکت‌های این شرکت قرار دارد. RX100 IV چهارمین نسل دوربین‌های بسیار محبوب این رده است که از همان سنسور 20 مگاپیکسلی و 1 اینچی حاضر در RX10 II استفاده می‌کند و برای دستبیابی به سرعت بالا از چیپ حافظه DRAM بهره گرفته است. لنز این دوربین از فاصله کانونی 70-24 میلیمتری و F1.8-2.8 بهره می‌گیرد. فیلم‌برداری 4K‌ در این دوربین نیز وجود دارد و سرعت اسلوموشن آن نیز تا 40x قابل کاهش است.

دوربین‌های حرفه ای جدید سونی - فیلم‌برداری 4K

یک چشمی الکترونیکی OLED با وضوح 2.35 میلیون نقطه به صورت خارج شونده (pop-up) برای این دوربین 950 دلاری در نظر گرفته شده است.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

ارسال یک پاسخ