دوربین وان پلاس 5 فقط 1.6 برابر زوم نوری داره بقیه دیجیتال است!

0
2191
دوربین وان پلاس 5 فقط 1.6 برابر زوم نوری داره بقیه دیجیتال است!

از معرفی رسمی وان پلاس 5 تنها چند روز می‌گذرد این گوشی که از آن به عنوان نزدیک‌ترین کپی ممکن نسبت به آیفون 7 پلاس یاد می‌شود همانند پرچمدار اپل دارای دو دوربین در بخش پشتی خود است که 20 و 16 مگاپیکسلی بوده و حداقل تا به امروز اینگونه تصور می‌شد که در ترکیب با یکدیگر 2 برابر زوم نوری ایجاد می‌کنند. امروز اما مشخص شد که میزان زوم نوری یا اپتیکال این دو دوربین تنها 1.6 برابر بوده و 0.4x باقی مانده به صورت غیر واقعی و دیجیتال صورت می‌پذیرد.

دوربین وان پلاس 5 فقط 1.6 برابر زوم نوری داره بقیه دیجیتال است!

Carl Pei موسس و بنیان‌گذار وان‌پلاس 5 البته هنوز در توئیتر خود مجموعه دوربین این گوشی را مجهز به 2 برابر زوم بدون از دست رفتن کیفیت (2x lossless zoom) می‌داند که البته اینک مشخص شده که تنها 1.6 برابر این زوم به صورت واقعی و با حرکت اجزای لنز صورت گرفته و بقیه حاصل بزرگ‌نمایی دیجیتال است. این موضوع یک نکته منفی دیگر نیز برای دوربین وان‌پلاس 5 به همراه دارد چرا که اینک با به میان کشیده شدن پای زوم دیجیتال طبیعتا وضوح نهایی دوربین 20 مگاپیکسلی این گوشی نیز 20 مگاپیکسل نبوده و طبق اندازه‌گیری‌ها حوالی 16 مگاپیکسل است.

وان‌پلاس 5 یکی دو روز گذشته نیز موضوع بحث داغی در مورد تقلب این شرکت برای عملکرد غیر واقعی دستگاه در بنچ‌مارک‌های پردازشی شده بود که در طی آن، دستگاه با شناسایی اجرای یک بنچ‌مارک به صورت غیر معمولی فرکانس پردازنده‌‌ها را بسیار افزایش می‌دهد؛ امری که در دنیای واقعی هیچ‌گاه صورت نمی‌پذیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ