آوات و محصولات جدید لنوو : Stick300 و YogaTab 3 Pro

0
2318
رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

شرکت آوات روز گذشته در جریان نمایشگاه الکامپ 2015 از دو محصول جدید در دو کلاس مختلف رونمایی کرد. این دو محصول شامل کامپیوتر IdeaCentre Stick 300 و تبلت Yoga Tab 3 Pro مجهز به پروژکتور می‌شوند که مدل اول با سیستم‌عامل ویندوز قادر به هوشمندسازی هر مونیتور دارای پورت HDMI‌ است و تبلت Yoga Tab 3 Pro‌ نیز با پروژکتور داخلی توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

در این مراسم احسان بیان مدیرعامل شرکت، آرش فکوری، مدیر کالای کامپیوتیستیک آوات، محسن مقدم معاون نخدمات پس از فروش و آرش مطبوع مدیر بخش موبایل و تبلت شرکت آوات همراه با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند. در ابتدای این مراسم احسان بیات مدیرعامل شرکت آوات در مورد این شرکت و سابقه آن در بازار سخنانی را ایراد کرد. احسان بیات در ابتدا به زمان تاسیس این شرکت در سال 1390 و تمرکز روی کالاهای خاص سه شرکت Asus، لنوو و HP برای تامین نیازهای بازار اشاره کرد. شرکت آوات در این میان تمایل بیشتری به طیف کالاهای پیشرفته برندهای مذکور و دیوایس‌های اصطلاحا High-end داشته است. در سبد کالای آوات ابتدا کالای نوت‌بوک و تبلت حضور داشت و پس از آن سایر دیوایس‌ها از جمله موبایل نیز به سبد کالای این شرکت افزوده شد. اولویت ویژه آوات به گفته مدیرعامل این شرکت به بحث خدمات پش از فروش تعلق دارد و از همین رو از سال 1391 گارانتی آوات دایر گردید. این شرکت در سال جدید اقدام به افزایش تعداد و تنوع کالاهای ارائه شده کرده که دو محصول جدیدا معرفی شده نیز در همین راستا قرار می‌گیرند.

رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

معرفی کامپیوتر USB مدل IdeaCentre Stick 300 در این مراسم برعهده مدیر کالای کامپیوتیستیک آوات، آرش فکوری بود. Stick 300 که ایده آن از سوی اینتل ارائه شده است در حقیقت یک کامپیوتر کامل در سایزی نزدیک به یک حافظه USB است که با مشخصاتی مناسب امکانات یک کامپیوتر پرتابل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از این کامپیوتر اتصال آن از طریق پورت HDMI تعبیه شده روی دستگاه به یک مونیتور دارای این پورت کافی خواهد بود و با اتصال منبع تغذیه 5 ولتی و 2 آمپری دستگاه می‌توان یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 8.1 را در اختیار داشت. به گفته آرش فکوری یکی از برتری‌های این محصول نسبت به نمونه مشابه حاضر در بازار، در دکمه پاور دستگاه نهفته است که برای روشن کردن کامپیوتر نیاز به نگه‌داشتن 3 تا 4 ثانیه‌ای آن بوده و برخورد تصادفی دست به آن منجر به روشن شدن دستگاه نمی‌شود.

رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

روی Stick 300 یک پورت USB 2.0 همراه با یک درگاه حافظه Micro USB (با امکان ارتقا تا 128 گیگابایت) قرار گرفته و اتصال منبع تغذیه به دستگاه نیز از طریق پورت Micro USB صورت می‌گیرد. در مورد مشخصات سخت‌افزاری دستگاه در ابتدا باید به پروسسور Intel Atom Z3735F با فرکانس 1.33 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه کش اشاره کرد. حافظه رم دستگاه 2 گیگابایت از نوع DDR3L و فرکانس 1333 مگاهرتز است و در بخش حافظه داخلی نیز 32 گیگابایت حافظه eMMC در نظر گرفته شده است. ارتباطات دستگاه از طریق وای‌فای نسخه n و بلوتوث نسخه 4.0 صورت می‌پذیرد که به وسیله این آخری می‌توان موس و کیبورد را نیز به این مجموعه مستقل از پورت USB‌ افزود.

رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

آرش فکوری در مورد قیمت ورود به بازار این محصول اظهارنظر صریحی نکرد اما تلاش مجموعه آوات را در جهت کاهش قیمت این محصول حتی تا سطح پایین‌تر از 500 هزار تومان عنوان نمود.

در ادامه این مراسم، آرش مطبوع مدیر بخش موبایل و تبلت شرکت آوات به معرفی تبلت جدید Yoga Tab 3 Pro پرداخت. تبلت‌های سری Yoga Tab با طراحی خاص در ابتدا با سه نوع کاربری Hold، Tilt و Stand معرفی شدند و در نسل‌های جدیدتر، قابلیت Hang یا امکان آویزان کردن نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. این محصول که جایگزینی برای تبلت 13 اینچی Yoga Tab 2 Pro سال گذشته به حساب می‌آید به یک پروژکتور با امکان بزرگنمایی و نمایش تصویر روی یک پرده حداکثر 70 اینچی برخوردار است و تفاوت اصلی آن با مدل‌های پیشین امکان چرخش 180 درجه‌ای این پروژکتور است.

رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

در طراحی این مدل جدید از سیستم خروجی صدای Dolby Atmos دارای 4 اسپیکر دالبی استفاده شده که کیفیت صدای بالای دستگاه را تضمین می‌کند. باتری این تبلت با ظرفیت 10200mAh به گفته شرکت سازنده قادر به تامین انرژی دستگاه تا 18 ساعت است. صفحه‌نمایش تبلت با قابلیتی به نام Any Pen قادر به کار کردن با هر شیء رسانایی بوده و می‌توان از هر جسم نوک تیز رسانا یا فلزی برای تعامل و لمس کردن آن بهره برد.

رونمایی از کامپیوتر ideacentre stick 300 و تبلت Yoga tab 3 Pro توسط آوات

در بخش طراحی این تبلت از ترکیب جدید چرم و فلز استفاده شده که ضمن ایجاد ظاهری مدرن برای این تبلت، حس گرمای بیشتری را در دست ایجاد می‌‌کند Yoga Tab 3 Pro دارای دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه است و توان پردازشی آن نیز توسط پروسسور Intel X5-Z8500 حاوی چهار هسته 2.24 گیگاهرتزی تامین می‌شود. در بخش امکانات ارتباطی این تبلت برجسته‌ترین قابلیت به گزینه 4G LTE‌ تعلق دارد.

ارسال یک پاسخ