رونمایی از ساعت هوشمند گارمین Quatix 5‌ مخصوص دریانوردان

0
2516
رونمایی از ساعت هوشمند گارمین Quatix 5‌ مخصوص دریانوردان

یکی از محدودیت‌های ساعت‌های هوشمند فعلی حاضر در بازار ارائه شدن آنها اکثرا تنها برای فعالیت‌های روی زمین است و اگر به عنوان نمونه به دنبال ساعتی برای فعالیت‌های درون آب باشید شانس کمی در این زمینه برای یافتن یک ساعت تخصصی دارد امروز اما گارمین ساعت جدیدی را معرفی کرده که به صورت اختصاصی برای دنبال کردن فعالیت‌های کاربران در آب و دریانوردی طراحی شده است. این ساعت هوشمند گارمین ، Quatix 5 نام دارد و با اینکه ظاهرا آن همچون یک ساعت هوشمند معمولی است اما امکانات متفاوتی از آنچه از یک اسمارت‌واچ انتظار داریم در آن پیش‌بینی شده است.

ساعت هوشمند گارمین Quatix 5 به گفته شرکت سازنده امکان اتصال به ابزارهای دریانوردی برای کنترل اتوماتیک (autopilot) را داشته به صفحه‌نمایش‌های چند کاربرده از راه دور (MFD) متصل شده و برای استریم سرعت، عمق، حرارت و المان‌های باد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ساعت از GPS و GLONASS نیز پشتیبانی می‌کند.

جدا از این موارد، Quatix 5 همان کاربردهای آشنای ساعت‌های هوشمند مثل شمردن گام، کالری و ضربان قلب را داشته و در این مورد تفاوتی با دیگران ندارد. این ساعت البته همانطور که می‌توان حدس زد براساس سیستم‌عامل معمول Android Wear نبوده و سیستم‌عامل اختصاصی گارمین در آن به کار گرفته شده است. این ساعت به هیچ عنوان ارزان نیست چرا که در زمان حضور آن در بازار در ماه ژوئن با بند استیل با رقم 850 دلار و با بند سیلیکونی عادی با قیمت 600 دلار به فروش می‌رسد!

منبع

ارسال یک پاسخ