سامسونگ امکان تغییر وظیفه Bixby را بلاک کرد

0
2050
سامسونگ امکان تغییر وظیفه Bixby را بلاک کرد

نزدیک به دو هفته پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در طی امکان تغییر میانبر دکمه Bixby گلکسی S8 و اختصاص آن به دیگر اپلیکیشن‌ها و حتی Google Assistant آموزش داده شده بود اینک همانطور که پیش‌بینی می‌شد سامسونگ امکان تغییر وظیفه Bixby را بلاک کرده و از این پس دیگر نمی‌توان این دکمه را به برنامه‌های دیگر اختصاص داد. این موضوع توسط یکی از نمایندگان سامسونگ در توئیتر تأیید شده است. در این میان این نماینده سامسونگ در مورد امکان بازگشت قابلیت تغییر وظیفه Bixby در آینده ابراز بی‌اطلاعی کرده و به گفته وی حتی در صورت رخ دادن آن نیز سامسونگ از این امکان رسما پشتیبانی نمی‌کند.

نخستین بار XDA از بلاک شدن این امکان در گوشی‌های پرچمدار جدید شرکت سامسونگ خبر داد. البته هیچ یک از دو مدل S8 و +S8 هنوز به صورت رسمی در بازار حضور ندارد و نخستین کشورها آن را سه روز دیگر یعنی در 21 آوریل دریافت می‌کنند و این گزارش‌ها به این دیوایس‌های مرتبط با review و تستی که در اختیار رسانه‌ها قرار داشته است مربوط می‌شود. قابلیت Bixby همانطور که پیش از این نیز توسط سامسونگ اعلام شده بود با صدا فعال نمی‌شود و به همین علت وجود دکمه فیزیکی برای آن ضرروی خواهد بود. بیکسبی با اینکه تا چند روز دیگر در قالب گوشی‌های محبوب S8 و +S8 عرضه می‌شود اما هنوز به نوعی در مرحله بتا و آزمایشی قرار داشته و این مرحله حتی پس از عرضه این پرچمدار نیز ادامه خواهد داشت.

باید دید عکس‌العمل برنامه‌نویسان به این اقدام سامسونگ چگونه خواهد بود و آیا در آینده راه دیگری برای تغییر وظیفه دکمه Bixby که طبق برخی نظرسنجی‌ها امکان جذابی برای کاربران این گوشی است ارائه می‌شود یا خیر.

منبع

ارسال یک پاسخ