سامسونگ برترین ارائه‌کننده گوشی به بازار در Q2 2015

0
1724
مشخصات کامل نوت 5 و گلکسی s6 edge plus

شرکت سامسونگ بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین نقش‌آفرینان دنیای موبایل در هر دو عرصه اسمارت‌فون و فیچرفون (گوشی‌های بدون سیستم‌عامل) به حساب می‌آید. این برتری اما به گفته یک موسسه تحقیقاتی در سه ماهه دوم سال 2015 به یک برتری مطلق در بسیاری از مناطق تبدیل شده و این شرکت با اختلاف فراوان از رقبای خود در اکثر نقاط جهان بیشترین تعداد گوشی را وارد بازار کرده است.

آمار جدیدا منتشر شده به موسسه به Counterpoint Research تعلق دارد که آمار گوشی‌های وارد بازار شده (Shipment) را زیر نظر دارد. طبق این آمار با در نظر گرفتن رده اسمارت‌فون سهم بازار سامسونگ از گوشی‌های ارائه شده (و البته نه لزوما فروخته شده) از ماه آوریل تا ماه ژوئن به 21 درصد رسیده است. پس از سامسونگ، اپل با سهم 14 درصدی قرار دارد و هواوی با 9 درصد، شائومی با 5 درصد و ZTE نیز با 5 درصد در مقام‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

رتبه اول سامسونگ از لحاظ تعداد گوشی وارد بازار شده در q2 2015

با وارد کردن فیچرفون‌ها یعنی گوشی‌های بدون سیستم‌عامل به این آمار هنوز سامسونگ با در دست داشتن 19 درصد گوشی‌های ارائه شده بازار (Shipment) در صد جای گرفته و اپل با 10 درصد، هواوی با 7 درصد٫ نوکیا با 6 درصد و چهار شرکت ZTE، شائومی، LG و TCL (دارنده نشان تجاری Alcatel onetouch) هریک با 4 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رتبه اول سامسونگ از لحاظ تعداد گوشی وارد بازار شده در q2 2015

یکی از مناطقی که امپراتوری تسلط سامسونگ به آن گسترش پیدا نکرده است منطقه آمریکای شمالی است که اپل با سهم 31 درصدی از گوشی‌های وارد شده به بازار در صدر قرار دارد و سامسونگ با 24 درصد درمکان دوم قرار دارد. در همین منطقه LG با 15 درصد در مکان سوم قرار داشته و ZTE و TCL به ترتیب چهارم و پنجم هستند.

رتبه اول سامسونگ از لحاظ تعداد گوشی وارد بازار شده در q2 2015

اسمارت‌فون‌ها 75 درصد از گوشی‌های ارائه شده به بازار در این دوره زمانی را تشکیل می‌دهند و 50 درصد از اسمارت‌فون‌های ارائه شده در این مدت نیز از امکان ارتباطی 4G LTE پشتیبانی می‌کنند. نکته جالب در مورد امکان ارتباطی LTE به نقش پر رنگ چین و آمریکا در این بازار ارتباطی دارد بطوری‌که این دو کشور روی هم نزدیک به 67 درصد بازار گوشی‌های دارای قابلیت LTE را به خود اختصاص داده‌اند

ارسال یک پاسخ