سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

0
1839
سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

شرکت سامسونگ روز گذشته از گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10e همراه با گلکسی S10 5G و گلکسی Fold به عنوان محصولات موبایلی جدید خود رونمائی کرد اما این محصولات، تنها تولیدات جدید سامسوگن در این رده نبوده و این بار چند پروداکت جدید در رده پوشیدنی‌ها و محصولات جانبی موبایل نیز به لیست سامسونگ در سال 2019 افزوده شده است. این مصولات جدید شامل ساعت گلکسی Watch Active، دستبندهای گلکسی Fit و Fit e و هدست کاملا بی‌سیم گلکسی Buds می‌شود. گلکسی Watch Active که پیش از این اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا کرده بود یک ساعت هوشمند با طراحی دایره‌ای آشنای سامسونگ است که با وجود آن یک تغییر بزرگ نسبت به ساعت‌های قبلی این کمپانی را به خود دیده است؛ در این ساعت برخلاف قبل از قاب چرخان پیرامون ساعت خبری نیست و با طراحی نازک‌تر نسبت به گذشته، فرمی کلاسیک و اسپرت را همزمان ارائه می‌کند. ضخامت این مدل 10.5 میلی‌متر اعلام شده در حالی‌که گلکسی Watch قبلی سامسونگ 12.7 میلی‌متر صخامت داشت.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

در حالی‌که گلکسی واچ با ارائه در دو نسخه 46 و 42 میلی‌متری به ترتیب دارای صفحه‌نمایش‌های 1.3 و 1.2 اینچی بود، گلکسی Watch Active با قطر تنها 40 میلی‌متری به یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر 1.1 اینچی مجهز است. وضوح این صفحه‌نمایش 360×360 پیکسل بوده و با پوششی از جنس Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. سیستم‌عامل ساعت نسخه 4.0 از Tizen OS سامسونگ است و پردازش در آن نیز با Exynos 9110 همراه با 768 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی انجام می‌شود.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

سامسونگ ظرفیت باتری گلکسی Watch Active را کاهش داده و در حالی‌که در گلکسی واچ 46 و 42 میلی‌متری به ترتیب از باتری‌هائی با ظرفیت 472 و 270 میلی آمپر ساعت استفاده شده بود، ظرفیت باتری گلکسی Watch Active حالا تنها 230mAh است. این باتری می‌تواند با قرار گرفتن بر پشت خانواده گلکسی S10 یا هر شارژر بی‌سیم دیگری منطبق با فناوری Qi شارژ شود.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

گلکسی Watch Active که با قیمت 200 دلار یا 250 یورو به بازار عرضه می‌شود با مقاومت در برابر آب تا 5 اتمسفر نیز مشکلی برای استفاده در زیر آب ندارد و در زمینه سلامتی نیز با تشخیص فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس، جالب توجه به نظر می‌رسد. این ساعت از تشخیص خودکار 39 فعالیت ورزشی پشتیبانی کرده و دارای GPS/GLONASS، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و فشارسنج است.

به جز گلکسی Watch Active، سامسونگ از دو دستبند هوشمند به نام‌های گلکسی Fit و Fit e نیز رونمائی کرده که تعداد فعالیت‌های قابل شناسائی در آنها به 90 عنوان می‌رسد و هر دو نیز تا 5 اتمسفر در برابر نفود آب مقاوم هستند. وزن نسخه Fit برابر با 24 گرم و Fit e تنها 15 گرم است.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

هر دوی این دستبندها ضربان قلب و فرایند خواب و استرس شما را رصد می‌کنند و با اینکه از سیستم‌عامل تایزن در آنها خبری نیست اما همچنان تنظیم آلارم،‌ مشاهده تقویم و اطلاعات آب و هوا را به نقل از گوشی به نمایش می‌گذارند.

تفاوت اصلی این دو دسبتند به صفحه‌نمایش آنها تعلق دارد جائی‌که گلکسی Fit دارای پنل 0.95 اینچی رنگی AMOLED با وضوح 120×240 پیکسلی ست اما Fit e اندازه صفحه‌نمایش PMOLED خود را به 0.74 اینچ کاهش داده و وضوح آن نیز تنها 64×128 پیکسل است. قیمت گلکسی Fit e از 100 دلار آغاز می‌شود.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

سامسونگ جدا از این دو رده ساعت و دستبند هوشمند، محصول دیگری را نیز به نمایش گذاشته که هدست‌های گلکسی Buds هستند؛ این هدست‌ها که توسط AKG برای خروجی بهتر موسیقی بهینه‌سازی شده‌اند جدا از پخش موسیقی با برخورداری از سیستم میکروفون‌های دوگانه برای دریافت دستورات صوتی کاربران نیز آماده هستند.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

گلکسی Buds با یک بار شارژ برای گوش دادن به موسیقی برای 6 ساعت یا برقراری تماس برای 5 ساعت کافی هستند و کیس همراه آنها نیز 7 ساعت دیگر به این ساعت‌ها می‌افزاید. اگر شارژ باتری این هدست‌ها به اتمام برسد، قرار دادن آنها در کیس برای مدت 15 دقیقه برای گوش دادن به موسیقی برای 1 ساعت و 40 دقیقه کافی خواهد بود. نگفته پیداست که این هدست‌ها را می‌توان با کمک گزینه شارژ معکوس WIlreless PowerShare سری S10 می‌توان شارژ نمود.

سامسونگ گلکسی Watch Active، گلکسی Fit و گلکسی Buds

گلکسی Buds با سیستم دستیار صوتی گوشی شما (از جمله Bixby) تلفیق شده و امکان برقراری تماس و یا ارسال پیامک بدون لمس کردن گوشی را فراهم می‌آورد. قیمت این هدست‌ها 130 دلار یا 150 یورو بسته به منطقه توزیع آنهاست.

منبع

ارسال یک پاسخ