سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری اپل در شیشه مقاوم کورنینگ

0
1824

با وجود آنکه در زمان رونمایی از سه گوشی iPhone 11 اپل، اعلام نشد هر سه مدل این رده از شیشه مقاوم ساخت شرکت Corning (که آن را با شیشه‌های گوریلا گلس می‌شناسیم)،‌ در پشت و روی دستگاه بهره می‌برند که اپل آن‌ها را سخت‌ترین و مقاوم‌ترین شیشه‌ای که تا به امروز در یک گوشی هوشمند به کار گرفته شده است معرفی می‌کند. همکاری کورنینگ و اپل به سال‌های دور و زمان معرفی اولین آیفون باز می‌گردد و هر بار با ارائه یک گوشی جدید، این شیشه مقاوم نیز در کنار اپل حضور داشته است. این همکاری به گوشی‌های موبایل نیز ختم نشده و حتی ساعت‌ها و اکثر آی‌پد‌های این کمپانی به این شیشه مجهز هستند. اپل امروز از گسترش همکاری‌های خود با شرکت کورنینگ خبر داده جایی‌‌که یک سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری در این شرکت توسط اپل انجام شده است.

این پول که توسط صندوق تولیدات پیشرفته یا Advanced Manufacturing Fund اپل انجام شده نخستین باری نیست که در اختیار کورنینگ قرار می‌گیرد و اپل پیش از این در سال 2017 نیز از یک سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری در این شرکت خبر داده بود.  Wendell P Weeks ریاست شرکت کورنینگ این سرمایه‌گذاری را عاملی برای توسعه ابداعات جدید این شرکت در توسعه شیشه‌های جدید و پیشرفته قلمداد کرده که در نهایت قابلیت‌های پیشرفته و حیاتی  تازه‌ای را در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهد.

اپل تا به امروز 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی انجام داده و این سرمایه‌گذاری جدید در کورنینگ نیز در همین راستا قرار می‌گیرد. اپل تا به امروز نزدیک به 3 میلیارد دلار شیشه مقاوم از کمپانی کورنینگ برای محصولات خود تهیه کرده که آن را به یکی از ستون‌های سودآوری این کمپانی بدل می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ