سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

0
1599
سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

در حالی که همین چند ماه پیش بود که شرکت سامسونگ از سنسور ISOCELL GW1 خود با وضوح 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد حالا این شرکت در همکاری با شیائومی حسگر تازه‌ای را با وضوح بی‌سابقه 108 مگاپیکسلی به معرض نمایش گذاشته است. این سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی که احتمالا به‌زودی در یک گوشی شیائومی به‌صورت عملی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد همچنان از فناوری Tetracell برخوردار بوده و وضوح پیش‌فرض آن، یک چهارم رقم فعلی یعنی 27 مگاپیکسل است.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی‌ جدید سامسونگ با ابعاد 1/1.33 اینچ تولید شده که 125 درصد بزرگ‌تر از سنسور 48 مگاپیکسلی GM1 همین کمپانی‌ست. علت این بزرگ‌تر بودن را بیش از همه چیز باید در حفظ سایز 0.8 میکرونی پیکسل‌ها جست‌وجو کرد که برای حفظ حداقل کیفیت ضرورت دارند. این پیکسل‌ها مثل گذشته امکان ترکیب چهارگانه با یکدیگر و تشکل پیکسل‌های بزرگ‌تری با قطر 1.6 میکرون دارند که نور بیشتری را در محیط‌های با نور کم، جذب کرده و از نویز بیشتر جلوگیری می‌کنند.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

در ساختار این سنسور برخی امکانات جدید پیش‌بینی شده که از آن جمله باید به Smart ISO اشاره کرد که در طی آن سنسور به صورت هوشمندانه با رصد میزان نور محیط، عدد ISO‌ یا حساسیت را کم و زیاد می‌کند. دیگر نکته جالب توجه در مورد این سنسور،‌ پشتیبانی آن از وضوح 6K یا 3384×6016 پیکسل با 30 فریم در ثانیه در فیلم‌برداری است.

همکاری مشترک سامسونگ و شیائومی در توسعه این سنسور،‌ ظاهرا به قرارگیری آن برای اولین بار در یک گوشی شیائومی کمک کرده و با وجود اینکه هنوز مشخص نیست که این گوشی به کدام سری از اسمارت‌فون‌های شیائومی تعلق دارد اما در شرکت سازنده این دستگاه تقریبا هیچ تردیدی وجود ندارد. به گفته سامسونگ سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی‌ جدید این شرکت در پایان ماه آگوست یعنی ماه فعلی میلادی آغاز می‌شود. برخی از صاحب‌نظران بر پایه این زمان‌بندی احتمال حضور این سنسور در Mi Mix 4 شرکت شیائومی را دور از ذهن ندانسته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ