سونی نسخه کوچک‌تری از کتاب خوان E Ink خود را عرضه کرد

0
2004
سونی نسخه کوچک‌تری از کتاب خوان E Ink خود را عرضه کرد

سونی سال گذشته در چنین روزهائی از یک کتاب خوان E Ink متفاوت به نام DPT-RP1 رونمائی کرد که با یک صفحه‌نمایش بزرگ 13.3 اینچی، ظاهر یک ورق کاغذ A4 را شبیه‌سازی می‌کرد و بنابراین خواندن کتاب در آن بسیار آسان بود. این شرکت امروز نسخه کوچک‌تری از این کتاب خوان E Ink خود عرضه کرد که دقیقا همان تبلت پیشین است اما این بار به جای سایز A4، اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر شده و با یک پنل به اندازه کاغذ A5 روبرو هستیم.

صفحه‌نمایش 10.3 اینچی این کتاب خوان E Ink سونی دکه DPT-CP1 نام دارد دارای وضوح 1872×1404 پیکسل است و 224 نقطه در هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش از 16 سطح رنگ مشکی پشتیبانی کرده و حافظه داخلی آن نیز 16 گیگایایت است که می‌توان حجم بسیار وسیعی از محتوای متنی از جمله فایل‌های PDF را در آن جای داد. ضخامت تبلت کتاب‌خوان جدید سونی تنها 5.9 میلی‌متر است و تنها نزدیک به 220 گرم (نیم پوند) وزن دارد. مثل تمام کتاب‌خوان‌های دیگر، در اینجا نیز با دوام باتری بسیار بالائی روبرو هستیم و با یک بار شارژ دستگاه می‌توان از آن برای یک ماه تمام استفاده کرد.

DPT-CP1 درست مثل برادر بزرگ‌تر آن ظاهرا دوباره تنها در ژاپن عرضه شده و احتمالا قرار نیست آن را در بازارهای دیگر با توزیع گسترده ببینیم. سونی قول داده است که قیمت این تبلت زیر 70 هزار ین ژاپن باشد که چیزی نزدیک به 650 دلار آمریکا ست که بدین‌ترتیب این مدل تنها نزدیک به 100 دلار ارزان‌تر از مدل فول‌سایز آن خواهد بود. زمان ورود به بازار این تبلت در ماه ژوئن سال جاری میلادی است.

منبع

ارسال یک پاسخ