سیستم‌عامل Hongmeng هواوی سریع‌تر از اندروید و macOS!

0
1977
سیستم‌عامل Hongmeng هواوی سریع‌تر از اندروید و macOS!

پس از تحریم هواوی توسط وزارت بازرگانی امریکا در نزدیک به یک ماه و نیم گذشته و پیوستن کمپانی‌های بزرگیی مثل گوگل، کوالکام، اینتل و ARM زنگ‌ خطر بزرگی برای این شرکت چینی به صدا در آمد که راهی جز طی کردن روند استقلال در این مجموعه در بخش‌های مختلف باقی نمی‌گذاشت. این شرایط با اینکه اعلام آتش‌بس آمریکا و چین حداقل به صورت نسبی بهبود یافت اما هواوی هنوز به دنبال تحقق هر چه سریع‌تر پلن‌های B خود در موارد گوناگون از جمله سیستم‌عامل است. بحث سیستم‌عامل Hongmeng هواوی دقیقا از همان روزهای نخست تحریم این شرکت بالا گرفت و در حالی‌که همواره در مورد پیوستن توسعه‌دهنده‌گان مختلف به آن تردیدهایی مطرح شده است اما هواوی ظاهرا قصد کنار کشیدن از آن را ندارد.

سیستم‌عامل Hongmeng هواوی سریع‌تر از اندروید و macOS!

در همین رابطه، مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی، Ren Zhengfei در مصاحبه‌ای با یک مجله فرانسوی، اطلاعات تازه‌ای را در مورد سیستم‌عامل Hongmeng مطرح نمود؛ به گفته Ren، این پلتفرم از اندروید سریع‌تر بوده و کارکردهای بیشتری نیز دارد. هونگ‌منگ او اس طبق اطلاعات مدیرعامل هواوی، علاوه بر گوشی‌های هوشمند قابل استفاده در روترها، سوییچ‌های شبکه، تبلت‌ها، کامپیوترها و حتی مراکز داده نیز بوده و بدین‌ترتیب کاربری بسیاری گسترده‌تری را از یک سیستم‌عامل موبایلی صرف ارائه می‌دهد. این کاربری گسترده، HongmengOS را چیزی مشابه پروژه جدید گوگل یعنی سیستم‌عامل Fuchsia جلوه می‌دهد که از چندی پیش اطلاعات مختصری در رابطه با آن از سوی گوگل منتشر شد.

دیگر نکته جالب مطرح شده از سوی بنیان‌گذاری هواوی در مورد سیستم‌عامل Hongmeng به سرعت آن تعلق دارد حایی‌که Ren Zhengfei آن را حتی سریع‌تر از مک او اس اپل دانسته و سرعت تأخیر آن را تنها 5 میلی‌ثانیه عنوان می‌کند. مدیرعامل هواوی ضمن اشاره به بهتر شدن اوضاع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی از تصمیم زیر مجموعه خود برای ادامه دادن پروژه سیستم‌عامل هونگ منگ خبر داده است.

منبع

ارسال یک پاسخ