افتتاح شبکه 4G ایرانسل در تبریز، ارومیه و اردبیل

0
2216
نسل چهارم اینترنت ایرانسل

شبکه‌ی نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE بعنوان سریع‌ترین شبکه‌ی اینترنت همراه کشور، در هفته‌ی جاری، با برگزاری سه نشست خبری جداگانه در شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهرها نیز علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار گیرند.

Sponsored

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تا پیش از این در استان آذربایجان شرقی، شهرهای تبریز، میانه، مرند، مراغه، جلفا، اهر، آذرشهر، شهر جدید سهند، در استان آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، پیرانشهر و نقده و در استان اردبیل شهرهای اردبیل، سرعین و خلخال تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه ( 3G ) قرار داشته‌اند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (4G / LTE) در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین این شهرها به عنوان مراکز استان‌های خود، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش 4G ایرانسل نیز قرار گرفتند.

ایرانسل در ارومیه اردبیل و تبریز

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G باند پهن همراه در بیش از 410 شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه  4G/LTE به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، در این هفنه در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین نیز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
در حال حاضر، سرویس 3G ایرانسل دربیش از ۴1۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده است، و سرویس 4G ایرانسل نیز در بیش از 80 شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

ایرانسل در استان‌‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل
مدیرعامل ایرانسل درباره‌ی توسعه‌ی شاخص‌های ICT در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به تفکیک گفت: استان آذربایجان شرقی دهمین استان ایران از نظر شاخص جهانی ITU درتوسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات است. و استان همجوار غربی آن، استان آذربایجان غربی، بیست و چهارمین استان ایران از نظر شاخص جهانی ITU درتوسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این شاخص در استان اردبیل نیز این استان را در بیست و یکمین رتبه نشان میدهد.
وی همچنین تصریح کرد : ضریب نفوذ اینترنت در هر سه استان پایین‌تر از میانگین کشور است. اما ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان آذربایجان شرقی و غربی بالاتر از میانگین کشور دیده می‌شود در حالی که همین ضریب در استان اردبیل هم‌طراز میانگین کشور دیده می‌شود. نفوذ تلفن همراه در هر سه استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل پایین‌تر از میانگین کشور است.

ایرانسل در ارومیه اردبیل و تبریز
علیرضا قلمبر دزفولی در ادامه درباره‌ی عملکرد ایرانسل در استان آذربایجان شرقی ادامه داد ایرانسل در این استان 62شهر، 652 آبادی، 2040 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از 885 هزار مشترک را تحت پوشش خود دارد.
مدیر عامل ایرانسل درباره‌ی عملکرد این شرکت خدمات ارتباطی در آذربایجان غربی نیز گفت ایرانسل در این استان 41شهر، 1134 منطقه و آبادی، 1585 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از 887 هزار مشترک را خدمت رسانی می‌کند و این آمار درباره‌ی اردبیل به این صورت است که 24شهر، 250 آبادی، 630 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از 324 هزار مشترک تحت پوشش ایرانسل قرار دارند.
به گفته وی،در حال حاضر شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین تحت پوشش 4G ایرانسل قرار گرفته و به زودی شهرهای مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرهای خوی، بوکان و سلماس از آذربایجان غربی، تحت پوشش شبکه 4G ایرانسل قرار خواهند گرفت.
دزفولی همچنین گفت ایرانسل در آذربایجان شرقی 477، در استان آذربایجان غربی 357، و در استان اردبیل 142 سایت BTS دارد که منجر به پوشش ۸۵ درصدی جمعیتی ایرانسل در هر یک از این سه استان می‌شود. میزان تخفیف مکالمه در طرح جزیره هوشمند ایرانسل نیز در هر سه استان همجوار یه یک میزان، و تا ۹۰ درصد بوده است.

4G ایرانسل - ایرانسل در ارومیه اردبیل و تبریز
مدیر عامل ایرانسل با بیان این مطلب افزود : این آمار در حالی است که آذربایجان شرقی استانی با بیش از 8/3 میلیون نفر جمعیت، دومین استان از نظر نرخ رشد جمعیت است، و یازدهمین استان از نظر مساحت به شمار می‌رود. این استان دومین استان کشوراز نظر نرخ مشارکت اقتصادی است و پذیرای بیش از 500 هزار بازدید کننده در سال است. همچنین این استان از نظر دانشجو پذیری پنجمین رتبه را به خود اختصاص داده است.
این آمار درباره‌ی استان آذربایجان غربی به این شکل است که این استان با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، نهمین استان از نظر نرخ رشد جمعیت است، و سیزدهمین استان از نظر مساحت به شمار می‌رود. این آذربایجان غربی هشتمین استان کشوراز نظر نرخ مشارکت اقتصادی است و از نظر بازدید کننده نیز سیزدهمین کشور مسافرپذیر ایران محسوب می‌شود. همچنین این استان از نظر دانشجو پذیری دهمین رتبه را به خود اختصاص داده است.
استان اردبیل نیز استانی با بیش از 25/1 میلیون نفر جمعیت، آخرین استان از نظر نرخ رشد جمعیت است، و بیش از 11هزار کیلومتر مساحت دارد. این استان اولین استان کشور از نظر نرخ مشارکت اقتصادی است و نهمین استان از نظر بازدید کننده در سال است. همچنین اردبیل از نظر تعداد مراکز اقامتی سومین رتبه را بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ