شرایط بحرانی در بازار جهانی فروش تبلت: اپل و سامسونگ در صدر

0
1927
شرایط بحرانی در بازار جهانی فروش تبلت: اپل و سامسونگ در صدر

موسسه تحقیقاتی IDC جدیدترین گزارش خود از بازار جهانی فروش تبلت در سه‌ماهه سوم سال 2018 را منتشر کرد که طبق آن تعداد تبلت‌های عرضه شده به بازار در این بازه زمانی به 36.4 میلیون عدد می‌رسد؛ از این میزان نزدیک به 31.6 میلیون عدد به تبلت‌های عادی موسوم به Slate تعلث دارد که نسبت به سال قبل با 7.9 درصد کاهش روبرو شده‌اند. تبلت‌های جداشدنی نیز با امسال با کاهش روبرو شده‌اند و با ارائه 4.8 میلیون عدد به بازار، کاهش سالیانه 13.1 درصدی را نشان می‌دهند.

طبق انتظار، در لیست جهانی فروش تبلت اپل همچنان در صدر قرار دارد و طبق گزارش IDC، تعداد آی‌پد‌های عرضه شده توسط این کمپانی به بازار در سه‌ماهه سوم امسال به 9.7 میلیون عدد می‌رسد. این رقم با اینکه نسبت به 10.3 میلیون عدد سال گذشته با 6.1 درصد کاهش روبرو شده اما در مقایسه با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن یعنی سامسونگ نزدیک به 2 برابر است. سهم بازار اپل از این رده به 26.6 درصد می‌رسد که این رقم در سال پیش، 25.9 درصد بود.

شرایط بحرانی در بازار جهانی فروش تبلت: اپل و سامسونگ در صدر

در جایگاه دوم به سامسونگ با عرضه 5.3 میلیونی بر می‌خوریم که این برند نیز نسبت به 6 میلیون تبلت عرضه شده در سال قبل، کاهش 11.4 درصدی را تجربه کرده است. سهم بازار سامسونگ نیز کم شده و از 15 درصد به 14.6 درصد رسیده است.

آمازون با عرضه 4.4 میلیونی در جایگاه سوم این لیست قرار دارد که نسبت به سال قبل تقریبا هیچ تغییری نداشته و سهم بازار آن نیز از 11 درصد به 12 درصد رسیده است. هواوی با عرضه 3.2 میلیونی و رشد 7.1 درصدی نسبت به سال قبل در رده چهارم است و سهم بازار 8.9 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. در نهایت و در انتهای لیست نیز به لنوو با عرضه 2.3 میلیون عددی بر می‌خوریم که نسبت به سال قبل با کاهش 24.5 درصدص روبرو شده و سهم بازار 7.7 درصدی سال قبل آن نیز حالا تنها به 6.3 درصد رسیده است.

شرایط بحرانی در بازار جهانی فروش تبلت: اپل و سامسونگ در صدر

بازار جهانی فروش تبلت از مدت‌ها پیش در رکورد به سر می‌برد اما تلاش‌های جدید برای زنده کرده این رده با تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome و آی‌پد پروهای جدید اپل (iPad Pro 11 و iPad Pro 12.9) احتمالا در سه‌ماهه آینده شرایط بهتری را برای این رده به همراه داشته باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ