Bose به اتهام‌ها پاسخ داد : جاسوسی کاربران را نمی‌کنیم!

0
1779
Bose به اتهام‌ها پاسخ داد : جاسوسی کاربران را نمی‌کنیم!

چند روز پیش اتهام‌های نسبتا بزرگی متوجه شرکت آمریکایی Bose پیرامون جمع‌آوری اطلاعات توسط هدفون‌های این شرکت و فروش آنها به کمپانی‌های دیگر مطرح شده است؛ اتهام‌هایی که در صورت اثبات می‌تواند عواقب بسیار سنگینی را برای این کمپانی به همراه داشته باشد. طبق دادخواست ارائه شده به دادگاه، هدفون‌های این شرکت آمریکایی از طریق اپلیکیشن Coonect App در کنار پخش موسیقی به جمع‌آوری اطلاعاتی نظیز نوع موسیقی مورد علاقه کاربران، نوع پادکست‌های عضو شده توسط آنها و مواردی از این دست می‌پردازند.

Bose به اتهام‌ها پاسخ داد : جاسوسی کاربران را نمی‌کنیم!

Bose اما همانطور که انتظار می‌رفت امروز تمامی این اتهام‌ها را به صورت یکجا رد کرده است؛ در بخشی از بیانیه‌ این شرکت خطاب به کاربران آمده است :«هیچ چیز برای ما بیش از اعتماد شما مهم نیست [و] ما برای به دست آوردن و حفظ آن که اینک برای بیش از 50 سال ادامه داشته بدون خستگی کار می‌کنیم. این [رویه] هرگز تغییر نکرده و نمی‌کند» این شرکت در ادامه به کاربران خود در مورد امن بودن اپلیکیشن Coonect App اطمینان داده و متذکر شده است که این شرکت اطلاعات کاربران را نمی‌فروشد و از هر آنچه جمع‌آوری شده برای شناسایی هیچ‌کس استفاده نمی‌کند.

این جمله آخر البته می‌تواند کاملا دو پهلو باشد چرا که صراحتا به جمع‌آوری نکردن اطلاعات اشاره نکرده و تنها گفته شده که این اطلاعات مورد استفاده و یا فروش قرار نمی‌گیرد. هنوز تا زمان اعلام رأی نهایی دادگاه در این زمینه راه درازی پیش روی قرار داد اما در همین مدت کوتاه نیز زمزمه‌هایی مبنی بر نارضایتی کاربران در صورت به اثبات رسیدن این شکایت به گوش می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ