شرکت چری از مرسدس بنز شکایت کرد!

0
3926
شرکت چری از مرسدس بنز شکایت کرد!

شرکت خودروساز چینی چری روز گذشته از کمپانی مرسدس بنز به صورت رسمی شکایت کرد. شکایت چری که روز گذشته تسلیم دفتر نام‌های تجاری در وزارت صنعت و تجارت آمریکا شد پیرامون نام انتخاب شده از سوی مرسدس بنز برای نامیدن خوردروی الکتریکی این شرکت است. مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی پاریس از ماشین الکتریکی کانسپت نزدیک به واقعیت خود به نام Generation EQ رونمایی کرد که می‌تواند با یک بار شارژ 500 کیلومتر را طی کند. این محصول در رده کراس‌آورهای کوچک (ماشین‌هایی با ظاهری مشابه شاسی‌بلندهای 4WD اما با دیفرانسیل جلو و ابعادی کوچک‌تر) قرار دارد که معمولا پلتفرم ایده‌آل سازندگان برای خودروهای برقی نبوده و به همین علت می‌توان جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد. بنز طبق صحبت‌های این کمپانی در نمایشگاه مذکور قرار است تا سال 2015 برابر 10 خودروی دیگر برقی را نیز با ساب‌برند EQ به بازار عرضه کرده و سهم قابل‌توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

شرکت چری از مرسدس بنز شکایت کرد!

چری در سوی مقابل از دو سال پیش خودروهای برقی دو در خود را با نام eQ در چین عرضه کرده است و حضور بنز با همین ساب‌برند در این بازار می‌تواند چری را تحت تأثیر قرار دهد. بازار چین پر مخاطب‌ترین بازار خودروهای برقی جهان به حساب می‌اید جایی‌که میزان فروش خودروهای برقی در این بازار به تنهایی بیش از کل بازار این نوع از خودروها در جهان است. از جمله دلائل محبوبیت خودروهای برقی در چین به حمایت دولت و مجموعه حاکمیتی این کشور به دلائل مسائل مرتبط با آلودگی هوا است.

شرکت بنز و مجموعه دایملر هنوز در رابطه با این شکایت چری موضع‌گیری نکرده‌اند. در صورت صدور رأی به نفع چری در دادگاه شرکت بنز به احتمال فراوان از تولید خودروهای برقی با این نام در چین منع خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ