شیائومی Mi 5X به اندروید وان می‌پیوندد: بدون MIUI !

0
2420
شیائومی Mi 5X به اندروید وان می‌پیوندد: بدون MIUI !

گوشی‌های سری اندروید وان گوگل برای تجربه یک گوشی مدرن با قیمت مناسب و پشتیبانی چندین ساله گوگل در کشورهای در حال توسعه ساخته می‌شوند. در این گوشی‌ها که در طی چند سال گذشته آنها را بیشتر در هند مشاهده کرده‌ایم چیزی مشابه مدل‌های سری نکسوس یا پیکسل با اندروید خالص در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از لحاظ قیمتی نیز بسیار مناسب و رقابتی خواهند بود. این اسمارت‌فون‌ها معمولا اپراتوری بوده و به همین علت با اسامی متفاوت از آنچه انتظار داریم به فروش می‌رسند. از این جمله می‌تواینم به گوشی Cherry Mobile One که نزدیک به دو سال پیش با قیمت 100 دلار در کشور میانمار به عنوان هشتمین کشوری که گوگل این پروژه را در آن اجرا کرده است، اشاره کرد.

شیائومی Mi 5X به اندروید وان می‌پیوندد: بدون MIUI !

ظاهرا گوگل تصمیم دارد که تا پای پنجمین برند بزرگ چین یعنی شائومی را نیز به این پروژه باز کند؛ در همین راستا، گوشی شیائومی Mi 5X که چندی پیش به صورت رسمی معرفی شد ظاهرا اولین کاندیدای مد نظر گوگل برای این ماجراست، سند این ادعا تصویری ست که از نام این مدل در POSTEL،‌ نهاد ارائه‌کننده مجوز در اندونزی منتشر شده و آنچه ظن و گمان‌ها در مورد تعلق داشتن Mi 5X به پروژه اندروید وان را تشدید می‌کند اشاره به گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار این گوشی و اشاره نشدن به رابط کاربری همیشگی شائومی یعنی MIUI است. نبود MIUI یعنی وجود اندروید خالص روی این مدل و این در حالی‌که گوگل به جز گوشی‌های پیکسل ظاهرا برنامه‌ای برای توسعه مدل‌هایی به سبک نکسوس سال‌های پیشین ندارد و تکلیف پیکسل‌های امسال نیز از مدت‌ها پیش مشخص است تنها یک معنی بیشتر نخواهد داشت: Mi 5X گوشی بعدی برنامه Android One است.

هنوز مشخص نیست که در صورت صحت این ماجرا، Mi 5X جدید چه زمانی و در چه کشوری ارائه می‌شود هرچند می‌‌توان از حضور نیافتن آن در بازارهای بزرگ و توسعه کاملا اطمینان داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ