صفحه‌نمایش آیفون جدید مصرف باتری کمتری دارد؟

0
3113
صفحه‌نمایش آیفون جدید مصرف باتری کمتری دارد؟

مصرف باتری در هر آیفون جدید معضلی ست که همه کاربران سیستم‌عامل iOS به خوبی با آن آشنا هستند و آیفون‌های جدید شرکت اپل هر اندازه پیشرفته و جدید، همچنان در زمینه باتری چندان قدرتمند عمل نمی‌کنند و شارژ کردن آیفون در پایان یک روز کاری وطیفه دائمی همه کاربران این سیستم‌عامل است. با اینکه سیستم‌عامل iOS ساختار متفاوتی نسبت به اندروید داشته و لزوما قرار نیست گوشی‌های آیفون مثل اندرویدی‌ها دارای باتری‌های 3 تا 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی باشند اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که اپل در این سال‌ها تأکید چندانی روی دوام باتری نداشته و برای نمونه هر دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت به همتایان سال قبل خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از ظرفیت‌های باتری کمتری برخوردار بوده و این ظرفیت در مدل آیفون 8 پلاس نیز با 2,691mAh با اندرویدهای معمولی با باتری‌های 3,000mAh فاصله دارد. اپل اما قرار است در چند آیفون جدید خود احتمالا در سال جاری این شرایط را حداقل اندکی بهبود ببخشید.

در خبر جدیدی که در این مورد توسط مجموعه تحقیقاتی iHS Markit منتشر شده اینگونه به نظر می‌رسد که اپل در ساخت صفحه‌نمایش چند آیفون جدید خود از فناوری ترانسیستورهای رشته باریک پلی سیلیکون با حرارت پائین یا low-temperature polysilicon thin-film transistor و به اختصار LTPS TFT که معمولا در پنل‌های عادی AMOLED استفاده می‌شود به فناوری دیگری به نام low-temperature polycrystalline oxide یا LTPO مهاجرت کند که روی کاغذ می‌تواند بین 5 تا 15 درصد مصرف انرژی دستگاه را کاهش دهد.

David Hsieh نویسنده این مقاله برای تصدیق این ادعا به سه حق اختراع (patent) اپل در این رابطه اشاره می‌کند که از تصمیم اپل برای حل معضل باتری به جای دست به دامان شدن به کمپانی‌های رقیب مثل سانسونگ و LG حکایت دارد. فعالیت و تحقیقات مستقل اپل در این زمینه امکان کاهش هزینه‌‌ها، کنترل زنجیره توزیع و استفاده از آن در محصولات این شرکت را فراهم می‌آورد. در این مقاله همچنین اشاره شده که هنوز مشخص نیست که اپل از این فناوری چه زمانی در محصولات خود استفاده می‌کند و شاید امسال در سری جدید آیفون‌های این شرکت هنوز نباید منتظر دیدن این فناوری بود.

منبع

ارسال یک پاسخ