عذرخواهی اپل با تحفیف یک ساله 50 دلاری برای تعویض باتری

0
1969
عذرخواهی اپل با تحفیف یک ساله 50 دلاری برای تعویض باتری

نزدیک به 3  هفته پیش یکی از کاربران حالا معروف شبکه Reddit از ارتباط کند شدن آیفون 6 با باتری دستگاه و با بالا گرفتن موضوع و تست شدن این مسئله توسط شرکت‌های بزرگ، آرام‌آرام تا اندازه‌ای جدی و حتمی شد که چندین شکایت از اپل در مورد کند کردن عمدی گوشی‌های آیفون بدون مطلع ساختن کاربران انجام شد. بسیاری از کاربران کند کردن عمدی گوشی‌ها توسط اپل را راهی برای ترغیب افراد برای خرید یک آیفون جدید تلقی کرد و این امر موج بزرگی را به راه انداخت که امروز به عذرخواهی اپل انجامید؛ عذرخواهی اپل که امروز وب‌سایت این شرکت و تحت عنوان «پیامی به مشتریان‌مان در مورد باتری‌های آیفون و کارکرد [آنها]» منتشر شد، اپل این مسئله را به یک سوءتفاهم (Misunderstanding) مابین این شرکت و مشتریان تقلیل داده و اینگونه گفته است:

«می‌دانیم که بعضی از شما احساس می‌کنید که اپل شما را نا امید کرده است. [بابت این موضوع] عذرخواهی می‌کنیم»

ده سال پیش در سال 2007 زمانی که نسل اول آیفون به بازار آمد و داخلی بودن باتری آن (برخلاف تمامی باتری‌های موبایل آن روزگار) بسیاری را در مورد احتمال خراب شدن باتری و چگونگی تعویض آن نگران ساخته بود اپل به کاربران خود اطمینان داده بود که اکثر کاربران آیفون اصولا هیچگاه نیازی به تعویض باتری گوشی خود پیدا نخواهند کرد. حالا این شرکت در چرخشی 180 درجه در نامه خود از باتری‌ها به عنوان «اجزائی مصرفی» یاد کرده که با بالا رفتن عمر شیمیائی آنها از قدرت‌شان کاسته شده و توانائی آنها برای نگه‌داری شارژ الکتریکی کم می‌شود. این شرکت برای جبران اشتباه حود پروسه تعویض باتری‌های آیفون از آیفون 6 به این سو را که تا به امروز با رقم 79 دلار انجام می‌شد را با یک تخفیف 50 دلاری به 29 دلار رسانده است که این تحفیف از نزدیک به یک ماه دیگر از اواخر ژانویه تا دسامبر 2018 ادامه خواهد یافت. علاوه بر این در «ابتدای 2018» آپدیتی برای iOS ارائه می‌شود که اطلاعات بیشتری در مورد باتری آیفون در اختیار افراد قرار داده و آنها را در جریان کاهش احتمالی کیفیت باتری قرار خواهد داد.

عذرخواهی اپل و توضیح این شرکت در مورد تعهد به کند نکردن هیچ یک از محصولاتش ممکن است برخی از کاربران را راضی کند اما تا بازسازی اعتماد از دست رفته به این برند در نزد خیل عظیم کاربران عادی راه درازی در پیش است.

منبع

ارسال یک پاسخ