دارا خسروشاهی عذرخواهی کرد؛ ادامه ممنوعیت اوبر در لندن

0
2167
دارا خسروشاهی عذرخواهی کرد؛ ادامه ممنوعیت اوبر در لندن

روز جمعه اداره حمل و نقل لندن موسوم به TfL یا Transport for London اعلام کرد که مجوز فعالیت شرکت تاکسیرانی Uber در شهر لندن که در همین ماه میلادی یعنی فقط تا چند دیگر به پایان می‌رسد دیگر تمدید نشده و در صورتی که اوبر به این حکم اعتراض نکند مجوز این شرکت در لندن لغو می‌شود. TfL در رابطه با علت این تصمیم به «رویکرد و رویه این شرکت که نشانگر نبود مسئولیت سازماتی در رابطه با برخی مسائلی که پتاسیل تأثیرگذاری بر امنیت عمومی و ایمنی افراد را دارد» اشاره کرده است. رویکرد اوبر در زمینه مجوز‌های پزشکی و اعمال مجرمانه جدی نیز از دیگر دلائل این تصمیم بوده است. اوبر برای اعتراض به این حکم 21 روز زمان دارد و تا زمان رأی نهایی و فرجام‌خواهی می‌تواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. در اعتراض به این تصمیم، دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی تبار جدیدا منصوب شده این شرکت نامه سرگشاده‌ای برای پوزش‌خواهی در مورد «اشتباهاتی که این شرکت مرتکب شده است» منتشر کرده و در ابتدای آن از حمایت‌های مردمی در طی چند روز گذشته تشکر شده است.

به گفته دارا خسروشاهی پتیشن حمایتی از این شرکت تا به امروز به امضای 750 هزار نفر رسیده که البته مشخص نیست که از این تعداد امضا چند نقر از کاربران واقعی اوبر در لندن هستند. خسروشاهی همچنین در ادامه سخنان خود پیش از عذرخواهی به اشتباه صورت گرفته توسط این شرکت اشاره کرده است. وی در این نامه به لزوم ایجاد تغییرات اشاره کرده و گوشزد کرده است که تصمیم وی اداره این بیزینس براساس «فروتنی، درستی و شور و اشتیاق» است.

دارا خسروشاهی عذرخواهی کرد؛ ادامه ممنوعیت اوبر در لندن

در  این مورد همچنین Tom Elvidge مدیر کل اوبر در لندن ضمن اشاره به مبهوت شدن 3.5 میلیون کاربر و 40 هزار راننده لندنی این شرکت نسبت به این تصمیم از تسلیم شدن شهردار و اداره حمل و نقل لندن در مقابل عده معدودی که قصد محدود کردن انتخاب‌ها مشتریان را دارند سخن گفت. صادق خان شهردار لندن، از تصمیم TfL کاملا حمایت کرده و گفته :‌ «مهیا کردن یک سرویس نوآورانه نباید به هزینه سلامتی و ایمنی مشتریان تمام شود».

منبع

ارسال یک پاسخ