عصری جدید در کیفیت تصویر و طراحی با MicroLED سامسونگ

0
1351
عصری جدید در کیفیت تصویر و طراحی با MicroLED سامسونگ

Sponsored

شرکت سامسونگ اعلام کرد سری جدید و پیشرفته MicroLED با سایز 110 اینچی را برای پیش‌فروش در کره جنوبی عرضه می‌کند. این نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی‌ برخلاف دیگر نمایشگرهای موجود در بازار با استفاده از فناوری نمایشگرهای LED توانسته‌اند شفافیت رنگ و براقی بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار دهند.

در سال 2018 اولین نمایشگر MicroLED‌ سامسونگ به اسم The Wall عرضه شد که متشکل از چند ماژول بود و قابلیت نصب تجاری را هم داشت. اکنون مدل جدید میکروال‌ای‌دی‌ 110 اینچی سامسونگ برای اولین بار توانسته است تجربه‌ای شبیه یک تلویزیون را در اختیار کاربران قرار دهد. برخلاف مدل قبلی که ماژولار بود، مدل جدید پیش‌ساخته بوده و به همین دلیل نصب آن هم بسیار ساده‌تر است. خروجی‌های صدا، تصویر و قابلیت‌های هوشمند این سری از همان ابتدا روی دستگاه نصب شده و قابل دسترس هستند.

علاقه و تقاضای مصرف‌کنندگان به تلویزیون‌های بزرگ در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. با عرضه میکروال‌ای‌دی‌ 110 اینچی سامسونگ، نسل آینده نمایشگرهای تلویزیونی فوق بزرگ با کیفیت تصویر بسیار عالی، همین امروز در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

عصری جدید در کیفیت تصویر و طراحی با MicroLED سامسونگ

یانگ‌هی هان، مدیر بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید «از آنجا که امروزه مصرف‌کنندگان انتظار دارند تلویزیون‌هایشان قابلیت‌های بسیار متنوعی داشته باشد، ما از MicroLED جدید 110 اینچی خودمان بسیار خوشحال هستیم. زیرا این مدل می‌تواند تجربه تماشای تلویزیون پرمیوم را در همه جای جهان متحول کند».

مهندسی نوآورانه با کیفیت تصویر آینده

علاقه‌مندان به تلویزیون‌های فوق بزرگ به دنبال کیفیت تصویر عالی با رزولوشن چشمگیر و رنگ‌های جذاب هستند. میکروال‌ای‌دی‌ 110 اینچی سامسونگ اکنون مجهز به جدیدترین نوآوری‌های سامسونگ شده و از لامپ‌های LED میکرومتری استفاده می‌کند تا دیگر نیازی به تابیدن نور به فیلترهای رنگ مورد استفاده در نمایشگرهای معمولی نباشد. در این مدل نور و رنگ هردو توسط خود پیکسل تولید می‌شود. این دستگاه 100% گاموت رنگ DCI و Adobe RGB را تولید می‌کند و تصاویر رنگ گرفته شده با دوربین‌های DSLR را دقیقا با همان گاموت رنگ ذخیره شده، نشان می‌دهد. این مسئله منجر به تولید رنگ‌هایی کاملا براق و شفاف با استفاده از رزولوشن 4K صفحه و 8 میلیون پیکسل موجود در آن می‌شود.

پردازشگر این MicroLED جدید‌ 110 اینچی هم به اندازه کافی قوی هست تا بتواند قابلیت‌های این نمایشگر را فعال کند. پردازنده کاملا جدید Micro AI در این نمایشگر می‌تواند محتوای 4K HDR بسیار زیبایی را خلق کرده و در تمامی تصاویر کیفیت بسیار عالی را مقابل چشم بیننده قرار دهد.

عصری جدید در کیفیت تصویر و طراحی با MicroLED سامسونگ

علاوه بر این موارد، این کیفیت تصویر عالی برای مدت‌های طولانی در میکروال‌ای‌دی‌های 110 اینچی ثابت می‌ماند. این مدل از مواد غیر ارگانیک ساخته شده که عمرطولانی و کیفیت ماندگاری دارند و عمر مفید آنها به 100 هزار ساعت یا بیش از یک دهه می‌رسد.

تا پیش از این امکان تولید انبوه نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی‌ با اندازه کوچک 110 اینچ برای کاربردهای خانگی وجود نداشت. اما سامسونگ با نوآوری‌های خود توانست فناوری پیشرفته نصب آنها روی تک صفحه را ایجاد کرده و با استفاده از روش‌های تولید جدید در بخش نیمه‌هادی‌های خود نهایتا تولید، عرضه و نصب میکروال‌ای‌دی‌ها را بسیار ساده کرده است. همین فناوری‌ها در آینده به سامسونگ اجازه خواهد داد تا مدل‌های میکروال‌ای‌دی‌ کوچک‌تری را هم در آینده تولید کند تا مصرف‌کنندگان بیشتری بتوانند از تجربه میکروال‌ای‌دی‌ لذت ببرند.

طراحی عالی و صدای فوق‌العاده

وقتی MicroLED جدید‌ 110 اینچی را روشن می‌کنید، نسبت تصویر به بدنه در آن 99 درصد است و همین تجربه‌ای فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد. حاشیه‌های مشکی بصورت کامل از نمایشگر حذف شده و تنها صفحه نمایش دیده می‌شود و در نتیجه تصاویر بصورت بسیار فراگیر پیش روی شما قرار داده می‎شود.

سامسونگ توانسته است قابلیت‌های هوشمند تلویزیون‌های خود را در نمایشگر میکروال‌ای‌دی‌ 110 اینچی تا حد زیادی ارتقا دهد. مثلا شما می‌توانید براحتی با استفاده از قابلیت تصویر در تصویر تا چهار شبکه را در اندازه 55 اینچی مشاهده کنید. در این حالت حتی می‌توانید دستگاه‌های جانبی متعددی را به تلویزیون متصل کرده و از تماشای اخبار، فیلم و دیگر برنامه‌ها بصورت همزمان روی یک صفحه لذت ببرید. مثلا چند مسابقه ورزشی را بصورت همزمان تماشا کرده و در عین حال بازی ویدیویی‌تان را هم با کیفیت عالی انجام دهید.

عصری جدید در کیفیت تصویر و طراحی با MicroLED سامسونگ

علاوه بر این موارد، تجربه صوتی دینامیکی MicroLED جدید‌ 110 اینچی هم دقیقا به اندازه تصاویر آن با کیفیت است. این مدل مجهز به سیستم صدای Majestic است که صدایی عالی 5.1 را بدون نیاز به بلندگوهای خارجی ایجاد کرده و اتاق شما را به یک سینمای واقعی تبدیل می‎کند. قابلیت Object Tracking Sound Pro در این مدل اشیای متحرک روی صفحه را شناسایی کرده و صدای آنها را متناسب با حرکت‌شان تنظیم می‌کند. یعنی وقتی در حال تماشای یک فیلم اکشن هستید و هواپیمایی از بالای سر صحنه رد می‎شود، احساس می‌کنید صدای موتور‌های آن را از بالای سرتان می‌شنوید.

میکروال‌ای‌دی‌ 110 اینچی بصورت جهانی در سه ماهه اول سال آینده عرضه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره میکروال‌ای‌دی‌های110 اینچی به www.samsung.com مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ