فرانسه تحریم هواوی را اجرا نمی‌کند اما هواوی را توصیه نیز نمی‌کند!

0
1267
فرانسه تحریم هواوی را اجرا نمی‌کند اما هواوی را توصیه نیز نمی‌کند!

تجریم هواوی که سال گذشته پس از قرارگیری این شرکت در لیست سیاه وزرات بازرگانی آمریکا موسوم به Entity List وارد فاز اجرایی شد در طی یک سال گذشته با فراز و فرودهای متعددی همراه بوده و پس از آن‌که این شرکت از همراهی با مجموعه‌‌های آمریکایی و در صدر آن‌ها، گوگل محروم شد، همین چند ماه پیش نیز در سالگرد برقراری این تحریم‌ها، مشکل تازه‌ای برای این شرکت ایجاد شد که از مشکلات قبلی حتی جدی‌تر بوده و بزرگ‌ترین شرکت سازنده پردازنده‌های موبایلی در جهان یعنی TSMC را از قبول سفارش و ساخت پروسسورهای نسل بعدی هواوی منع کرده است. این شرکت البته هنوز امکان استفاده از پردازنده‌های ARM را از دست نداده است.

در این شرایط و پس از آن‌که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در بیانیه‌ای که چند روز پیش منتشر شد، هواوی را همراه با ZTE به‌صورت رسمی به‌عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا اعلام کرد حالا دولت ایالات متحده آمریکا بیش از هر زمان دیگری در پس متقاعد کردن متحدان خود برای تحریم هواوی در کلیه زمینه‌ها به‌خصوص در بخش ارتباطات مخابراتی 5G است که برخلاف خواست آمریکا، هواوی سال‌هاست در آن از رقبای آمریکایی و غیر آمریکایی خود جلوتر است.

فرانسه تحریم هواوی را اجرا نمی‌کند اما هواوی را توصیه نیز نمی‌کند!

پس از آن‌که این خواست آمریکا در  بریتانیا چندان محقق نشد، حالا فرانسه نیز به شرایط مشابه‌ای را اعلام کرده که در آن تحریم هواوی در دستور کار دولت این کشور قرار ندارد. گیلیام پوپار (Guillaume Poupard) ریاست آژانس امنیت سایبری فرانسه موسوم به ANSSI در همین رابطه در گفت‌وگو با روزنامه محلی لِ اِکو (Les Echos) ضمن اعلام این خبر از تلاش برای کتار گذاشتن هواوی در اپراتورهایی سخن گفته که هنوز از تجهیزات این شرکت چینی استفاده نمی‌کند. برای مواردی که پیش از این از هواوی در تجهیزات خود استفاده کرده‌اند نیز برخی معافیت‌های موقت در نظر گرفته شده است.

به گفته رویتر نزدیک به نیمی از تجهیزات اپراتورهای بوییگ تلکام (Bouygues Telecom) و SFR از سوی هواوی تأمین شده اما اپراتور دولتی Orange از تجهیزات رقبای هواوی یعنی نوکیا و اریکسون بهره می‌برد. به گفته پوپار این به معنای ترس از هواوی، نژادپرستی یا ضدیت با چینی‌ها نبوده و نیست اما این کشور سعی می‌کند تا هواوی را از اطلاعات مهم و حیاتی خود دور نگه دارد. به گفته ریاست آژانس ANSSI شرکت‌های مختلفی در حال حاضر درخواست‌هایی را برای همکاری با هواوی ارائه‌ کرده‌اند که شرکت‌‌هایی که به آن‌ها این اجازه داده شود امکان همکاری با این شرکت چینی را برای شش تا هشت سال آینده خواهند داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ